Ofta slut mediciner på apoteken
Jag upplever ofta att mediciner är slut på apoteken och att ersättningsmedicin saknas. Det gäller att bevaka apoteken då det ofta kommer in ett mindre antal.
Upplever ni det också ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2026-04-12 19:50 av beem
Jag tror bara jag varit med om det en gång men det beror väl på att jag haft tur.
/Maria
Jag handlar alltid via hemsidan.
Ibland står det tillfälligt slut men kolla i fysisk butik. Kan vara en skillnad dör.
#2 Aha. Jag har hittills bara handlat medicin i fysiskt apotek.
/Maria
Beror nog på vilken medicin det gäller. Jag har bara råkat ut för det en gång under dessa fem år som jag haft diabetes och haft så många olika sorters mediciner.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Haft mer problem med det när det kommer till djurens mediciner än mina egna.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag har köpt hos Apotea många år men pga att medicin ofta var slut så började jag köpa hos Apoteket. Ingen större skillnad.
Stort problem på alla apotek i dagsläget.
Upplever det med och även inom äldreomsorgen när det är mediciner som ska hämtas ut . Totalt hopplöst och även vissa andra som är restade. Vilket ju drabbar de äldre. Helt sjukt
Men varit med om det till sonen med, får jaga runt på apoteken
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag upplever ofta att både Diklofenak, Betolvex och Gabapentin är slut i butik, så jag har börjat beställa på nätet. Där finns det oftast hemma

I princip alltid
För oss som har tre mil till stan är det ju inte bara att åka in dagen därpå.
Så jag beställer min medicin på Apotea och får den hemskickad
Stolt ägare till tre La permer
Efter att jag tvingades operera bort livmodern så har jag börjat äta en medicin som ofta är restnoterad både i butik och online. Det finns också en restriktion på receptet, så jag får inte beställa mer förrän en viss tid efter senaste uttag. Så man får hålla koll på det datumet och sedan leta på alla onlineapotek tills man hittar ett som har medicinen i lager. Ibland har jag fått köpa receptfri medicin, som har sämre effekt, för att det inte gått att få tag på den receptbelagda.
Nalle Puh - A.A. Milne