Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3273 ggr
BeccaTilda
0

Fruktansvärd smärta i magen!

Hej hoppas någon kan he mig tips om vad jag ny råkat ut för och hur jag kan lindra den outhärdliga smärtan! Allt började i lördags med att det kändes som om jag inte gjort nummer 2 på väldigt länge.. Men det hade jag dagen innan. Det började pulsera och spänna i magen så jag fick sätta mig på huk flertal gånger då jag inte klarade att stå. Dagen efter, söndags, hade jag ont, inte så farligt men det krampade och jag låg ner mest hela dagen. Kände mig även illamående. Igår, måndags, gick jag upp tidigt och följde med min kille in till stan och fick flera gånger luta mig tillbaka på honom och hålla för munnen för att inte spy.. Vi gick för att fika och jag fick i mig lite av en baguette. När jag kom hem sen blev det bara värre och värre! Och idag vaknade jag vid ca.5 av att jag trodde magen skulle explodera! Har fortfarande fruktansvärt ont och vet inte vart jag ska ta vägen! Ligger och vrider och vänder på mig men inget hjälper! Var uppe och drack lite proviva och tog en diklofenak i hopp om lite lindring. Har en telefontid om 30 minuter men vad ska jag göra fram tills dess? :( Är en 18 årig tjej som har lite stress mage, men det kan det inte vara denna gången!!

Halvdansken
0

Blindtarmen? Då har man ont och mår dåligt. Gå til läkare så fort du kan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

Antar att du redan kommit iväg nu.

Jag skulle också gissa på blindtarmen i första hand efter som du vet att du har gått på toa och inte är förstoppad.

Jag opererades för blindtarmen för 2 år sedan. Fick fruktansvärt ont och kräktes och kunde inte äta.

/Maria

BeccaTilda
0

Tack för svar! Efter 3 timmar med olika undersökningar misstänker dom en kraftig form av magkatarr.. Blev dock inte bättre med medicin men får väl hoppas att det blir bättre efter en kur av omeprazol!