Så var det kört. Mina knän strejkar.
Efter 2 års träning på att bli återställd från knäskada så kan jag nu hälsa hem med allt vad träning heter, skadan är tillbaka och plågar mig dagarna i ända med sån enorm smärta att jag gärna inte står på benen.
Ena läkaren efter den andra har gett mig tio olika bud på vad som är fel på mina knän. Jag har fått höra inbillning, överrörlighet, inflammation, minisk skada, träningsvärk mm efter alla undersökningar på vårdcentral men ingen läkare har gjort mer än att skicka mig till en sjukgymnast (mina knän är aldrig röntgade eller undersökta av ortoped eller dylikt). Visst träningen med sjukgymnasten hjälpte till en början men nu har båda knäna checkat ut istället för ena och träna knäna gör så förbannat ont att jag skriker i smärta.
Min undran är nu, vem ska jag vända mig till med mina knän när vårdcentralen bara gissar sig fram och dessutom vägrar skicka mig på röntgen oavsett hur många gånger jag bett de röntga knäna och sluta gissa?
Jag börjar tro jag har minisk skada men enligt vissa läkare så har jag inte det för då ska tydligen knäna vara väldigt varma och svullna vilket de inte är. Enligt en läkare har jag det men den kunde bara gissa på det, sen läste den journalen av mina knän och skicka hem mig med alvedon. Börjar bli less på detta hattande.