Långvarig mens
Har haft min mens i 2 månader nu. Eller ja, den pågår i 3 veckor har uppehåll på 1-3 dagar och sedan börjar den igen. Inte mycket utan bara såpass att det kommer blod.
Nu de senaste 3 dagarna har blödningarna ökat lite och det kommer en hel del blodklumpar nu vilket det inte gjort förut.
Är inte särskildt besvärad och tror det mest beror på stress då det hänt så mycket på kort tid.
Men nån som varit med om liknande? eller vet vad det kan bero på?
MVH Erika :)
Tycker du ska gå till gyn, jag har haft likadant.. Vid gyn undersökning visade det sig jag hade polyp i livmodern.. Men det kan vara övergångsperiod dvs klimaterie men jag vet ej hur gammal du är..
Jag får idag ta p-spruta var 8:onde vecka för den ej ska börja, för börjar den så tar det evigheter innan den slutar..
Tänk på äta Järntabletter..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Är 26 så inget klimakterie påväg :)
Oj, okej men det är inget farligt eller?
Saken är ju den att jag inte har tid jobbar i princip jämt. Men borde väl kolla upp det kanske.
#2 Om det visar sig vara en polyp be dem sända iväg den på koll så det ej är ngt elakt.. Men långvarig mens kan säkerligen bero på olika saker.. Jag har ju tyvärr åldern inne för klimaterie så för mig kan det bero på det..

Okej, kontaktar jag vårdcentralen först eller gynmottagningen på en gång? Nu kommer stora äckliga klumpar. Antar det är slemhinna. Det konstiga är ju att jag inte har ont?
Koagulerat blod brukar klumparna vara av.. Jag kontaktade gyn direkt och bad om att få en tid.
Jo gå till gyn direkt. Säger du att du har blödningar som varit långvariga brukar de se till så du får en tid relativt snabbt (går man till vårdcentral kan man få vänta onödigt länge bara på att få komma dit)
När jag fick problem kollade jag i telefonkatalogen och närmsta gyn låg vid vårat lilla lokalsjukhus så jag hamnade där och det var ett bra val för de tog väl hand om mig och den manliga läkaren jag fick (som jag först blev orolig över för jag ville ha en kvinnlig) var så bra, lugn och förklarande + försiktig att det är honom jag frågar efter när jag bokar tid nu.

#6 Min vårdcentral har ingen gynekolog. Utan en barnmorskemottagning, men om jag förstått det rätt så har även dem hand om det gynekologiska?
De kan sända remiss till närmaste gyn
Japp de brukar bara ge en remiss så därför är det oftast enklast och snabbast att vända sig till en gynmottagning direkt

På en Vc kan man få hjälp av distriktsläkarna. Dom kan bota en del men framförallt så ger dom remiss om det behövs vidare.
Men dom har möjlighet att ta odlingar och se i mikroskop om det är bakterier osv.
Sen beror det på var man bor och vilken vård som finns i närheten. Större ställen har ju större utbud även inom vården.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Får försöka ringa runt imorgon då och försöka hitta någon som kan hjälpa mig. Har sjukt mycket blodklumpar i mängder. Cyklo-f hjälper inte heller utan jag blöder igenom allt. Börjar nästan bli rädd för att förblöda. Inte öm någonstans, men ikväll rödblommig i ansiktet.

Hoppas du får bra hjälp idag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Ingen förändring idag heller. Och ingen hjälp, barnmorskan hade stängt och vanliga vc har upprigning och när dem skulle ringa upp jobbade jag. Kan dem på vanliga akuten göra något? Skriva ut något som gör så jag slutar blöda? Börjar få slut på energi och är konstant rädd för att blöda igenom.
Om du börjar känna av blodbrist och dyl så tycker ju jag du ska åka till akuten ifall det inte finns nån gynmottagning där du bor som kan ta emot dig snabbt, så de kan kolla hur dina blodvärden etc är och försöka åtgärda allt för blöder du så mycket så du är rädd blöda igenom låter det ju lite allvarligare än när jag fick blödningar det var bara småskvättande nu och då om dagarna.

Det är inte så att det forsar, men det kommer många och stora blodklumpar. Idag verkar det äntligen lugnare.