Hårmineralanalys provresultat
I höstas gjorde jag en hårmineralanalys, som enligt den "tillhörande" terapeuten var bland det värsta hon sett för där var knappt ett rätt.
Jag hade inte råd med medicin-programmet hon erbjöd mig, dessutom drar man ju öronen åt sig lite när 'doktorn' samtidigt är 'försäljare'.
Det känns som att min 'riktiga' läkare inte lyssnar på/förstår mig. Det blir knappast bättre om jag kommer dragandes med en sån här "hokuspokus"-mineralanalys va?..
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. OM en sån här analys är pålitlig och faktiskt visar verkligheten, så kanske jag hade haft en nyckel till varför jag mår som jag gör och därmed kanske kunnat få hjälp.. (Läkaren sa jag var frisk efter ett flertal besök, men gav mig ett långtidsrecept på antidepp (Citalopram), utan någon info alls om ev. uppföljning)
Så provresultatet gör sig jämt påmint, det är svårt att släppa det där, "tänk om det vore så enkelt" .. Särskilt som man nästan gett upp allt hopp.
Men när man man inte har råd med 7-8000 kr.. I synnerhet inte om det bara är bluff.. Kommer "skolmedicinen" lyssna på det örat alls?
Vågar inte komma släpandes med analysen till vårdcentralen liksom, de kanske tycker jag är hypokondrisk och naiv som gått på sånt "trams".. :/
Vad ska jag göra? Låta det vara? Byta läkare? Köpa tabletterna? Lita på den läkare jag har?
Hade verkligen velat veta vad andra hade gjort..?
Jag förstår att du känner dig lurad.
Jag tycker du ska byta läkare. Tala om att du ätit Citalopram och att det inte hjälpt dig.
/Maria

Tycker också du ska byta läkare för den du har verkar va ganska oförstående för hur du mår.
Sen tror jag inte du kan räkna med att nån läkare kommer att ta fasta på och skriva ut tabletter efter en mineralanalys. Utan vill du ha sån behandling så är det via den som gjort analysen.
Personligen hade jag inte handlat tabletter så utan jag är mer för den vanliga vården men där är vi olika.
Viktigast är att man talar om dels för läkare vad man tar för preparat men också för de som säljer naturläkemedel. Det kan va farligt att blanda för vissa förstärker mediciners effekt medan andra gör tvärtom och då kan det bli helt galet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!