Kan ögat ändra form?
Hejhej, har nyss slagit ögat :( Eller, jag råkade liksom trycka det mot ett rundat hörn. Det gjorde lite ont, men det är typ inte rött eller något.. Men det känns som att det har blivit en "grop" där liksom, men jag vet inte om jag inbillar mig..? Känner mig överdriven, haha. Men har länge funderat på om gropar i ögonen ploppar tillbaka ut av sig själv, så tänkte att nu är det väl ganska bra att fråga :)
Vad menar du med grop? Är det i mjukvävnaderna runt ögat eller själva ögonkroppen?
/Maria
Glömde skriva, men det är ögonvitan. :) Det var inte heller direkt på den, utan på ögonlocket det tryckte..
Hur skulle du kunna känna en grop i själva ögonvitan? Med fingret?
Låter mest som inbillning faktiskt.
#3 Ja, alltså efteråt så kändes det som att det var knöligt och konstigt där när jag kände med fingret.. Men tror nog jag inbillade mig, haha. Menmen.. Undrar ändå om det skulle växa/läka tillbaka om man typ skulle råka "gräva" ett hål i ögonvitan? :O Skulle verkligen vilja ha svar på det!
#4 Skulle du gräva ett hål i ögat behöver du akut vård.
Tror inte det skulle läka av sig självt, och är inte säker på att det skulle gå att rädda om en smäll gör ett hål/grop o ögat.
#4 Skulle du gräva ett hål i ögongloben så fick du med all säkerhet åka till akuten och du fick ha stor tur om du skulle kunna behålla din syn.
/Maria