Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 3705 ggr
Revolt
0

Försäkringspengar-funderingar

Har ni fått pengar för tex. ärr förr? Hur mycket och för vad?

Har en sjukdom som gör att jag inte kan räta ut armarna riktigt.

Det borde jag få pengar för eftersom det försämrar min rörelseförmåga typ?

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Revolt
0

En till fråga: Måste man ha varit till sjukhuset eller så för att få pengar för ett ärr? Har ännu ett väldigt synligt ärr på smalbenet som är helt omöjligt att missa för det liksom lyser upp.

Ramlade på en brygga sommaren 2012 och fick ett jack i benet, men jag va inte till sjukhuset..

mongu
3

Vad är det för ersättning du tror att du ska få? Från nån försäkring eller vad? 

Då är min fråga om du har nån försäkring som du tror kan hjälpa dig? Har du i så fall hört av dig dit?

Om du har ett ärr på smalbenet som du fick när du ramlade på en brygga förra sommaren men fallet var inte så allvarligt att du behövde söka läkarvård eller att såret behövde sys. Då är det minimala för att inte säga inga utsikter till att få nån ersättning för detta.

Sen vet jag inte vad det är för sjukdom du har och vad din läkare säger om detta om det anses som handikappande eller inte. Har svårt att se vad du skulle få för ersättning där heller.

Vad gör du för att förbättra din situation med din sjukdom? Sjukgymnastik för att om inte annat bibehålla den rörligheten du har. Sen om det förhindrar dig att utbilda dig till vad som helst så är det väl så att då får du tänka om. Alla kan inte göra det dom vill utan får tänka sig att ha en plan B.

Du får nog förklara mera på vilket sätt allt detta skulle kunna ge dig ersättning och framförallt varifrån du tror du ska få ersättning.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Revolt
0

Jag var till sjukhuset och röntkade benet och fick det undersökt.

Borde ju få pengar från min försäkring för "vanprydande ärr" tycker jag, då det är ganska stort.

Det är en sjukdom som gör att jag har betydligt försämrade knän, vilket gör att jag ofta har ont i knäna. Kan inte räta ut armarna, för det tar liksom stopp där.

Jag bara funderade över hurvida det går att få ersättning.

Tog även en spruta förr mot tuberkelos och fick ett ärr som är ca 2x1 cm stort och sticker upp typ 1 mm.

Jag funderade som sagt bara. Och ja jag har en försäkring, varför skulle jag annars fråga?

Maria
1

Jag håller med mongu.

Steg 1 är att kolla om du har någon försäkring.

/Maria

Revolt
0

Jag har en försäkring, har redan skrivit det

Maria
1

#5 Vi skrev samtidigt om du kollar efter.

Många tror att man kan få pengar från försäkringskassan för liknande saker och det kan man inte.

Det bästa du kan göra är att ta kontakt med ditt försäkringsbolag och fråga vad som gäller. Det är olika beroende på bolag och omfattning på din försäkring.

/Maria

Revolt
0

Okej, funderade bara som sagt :)

tlover
0

vanprydande ärr har min syster fått för men det var ju ett 20 cm långt och 1 cm brett ärr sen dom tog ut hennes mjälte.

Hon och mamma var däremot tvungen att tjafsa om det var på en plats som ser ofta eller inte.

Är vanprydande ärr på tex ansiktet eller händerna behövs det bara ett litet ärr för att man ska få pengar men har man  det nån annan stans på kroppen får man ut mindre om man får ut nått (däremot fick min syster ut en del eftersom hon var så ung och då var det på mode att ha korta toppar)

Men jag skulle kolla snart om jag var du eftersom man måste anmäla sånt inom en viss tid. x antal år efter olyckan/diagnosen kan man inte ansöka om pengar sen vissa saker beror det på när man tecknade försäkringen.

Jag tex har ett livslångt handikapp men jag kommer inte få ut ett skit eftersom min mamma tecknade försäkring på mig då jag var 6 ½ år ungefär och man fick senast teckna försäkring då barnet var 6 år för det funktionshindret och då fick jag inte diagnos förrens jag var 20 år men det spelar ingen roll för dom.

l'm back

Fridaaaa
0

N'r jag bröt fingret fick jag för sjukhuskostnad och resa.
Ska även skicka in nu i dagarna, för då har det gått 1 år, och skulle skicka in när det gått 1-4 år från olyckan. Har ett vanprytt ärr, nageln är helt missbildad och jag har inte full kraft i fingret.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

miini85
0

har man en försäkring som täcker vanprydande ärr så får man ofta ut från sitt försäkringsbolag men att då ska man ha uppsökt läkarvård. samma sak gäller dina armar om du har varit till läkare om det och att du har en viss funktionsnedsättning idom. skriv gärna i pm om du vill fråga nått om det. har nyligen sj fått ersättning. sen e det så klart olika från bolag till bolag. men finns här om du undrar över nått:-) ha det bra