Ryggproblem!
Hej! jag är en tjej på 12 år som behöver hjälp. Jag går på truppgymnastik 3 gånger i veckan och har fått jätteont i ryggen. Allt började med att jag gjorde en volt och så när jag landade så gjorde jag det lite hårt så jag fick jätteont i ryggen. Det är väldigt lång ner i ryggen typ vi svanken. Jag gick till doktorn men dom trodde det var en liten sträckning. Men det gör så ont och det går aldrig över.Till sist så slutade detSkicka göra ont så då gick jag till gymnastiken igen då gjorde jag en flickis ( bakothandvolt ) och fick lika ont igen! vet någon vad det kan vara.

Tyvärr förstår jag inte ens vad det är för typ av gymnastik du håller på med. Rent generellt kan jag väl ändå säga att man inte kan komma tillbaka efter en skada och göra lika avancerade övningar som strax innan. Då slår man upp samma skada igen.
När du blivit bra igen, måste du ta det jätteförsiktigt i början. Särskilt ryggen är känslig, så då bör du bara hålla på med stärkande övningar i början för att musklerna ska bli starka och smidiga först - inga volter, tyngder och sånt som sträcker.