Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: vikt
Läst 2355 ggr
fialuntan
0

Muskler o fett

Hej.

Jag började lite smått gå inför min träning sommaren -12 har ökat allteftersom i både längre och snabbare powewalks 6-10km 1-3ggr/vecka, tuffare och tuffare spinning och crosstainingpass 1-3ggr/vecka, styrketränar även på gymmet 45min 3-4ggr/ veckan ( jag slår givetvis ihop flera av passen. eller byter ut mot annat tex simmning Det blir i snitt 7pass/vecka med vilodagar.

Enl alla värden, syreupptagningsförmåga, lungkapasitet, muskelmassa, kondistest, kolestorol, mm mm så är jag MVG enl företagshälsan, jag är snudd på elit-tränad. Vilket är kul och jag är stolt över det.

Jag äter som jag ska (tror jag iaf) inget godis, ingen läsk, inget bröd. Äter mycke grönsaker och sallad, fett i lagom mängd,en hel del proteiner ( ej pulver), mindre med ris, pasta och potatis. dricker ca 2,5liter vatten/dag. Ej något halvfabrikat.

Visst finns det väl inget att klaga på? Tycker jag gör allt rätt!!

MEN jag bygger väldigt mycke muskler, och har väldigt svårt att få bort FETTET på armarna, höfterna och rumpan.

Jag är kvinna 42år 158cm 72kg (52kg muskelmassa enl företags-häls mätning)

Jag går inte ner i vikt!!!!!

Bör nog inte äta mindre, kan inte träna mer varierat.

Finns det någon som kan vifta med ett trollspö och hitta felet och hjälpa mig med mitt problem.

[Ebidda98]
0

Äter du mycket fisk? :) Omega 3 kan underlätta fettförbränningen på armar, mage och lår lite. 

Vad jag har hört…😃

fialuntan
0

Älskar fisk i alla olika variationer plus om jag inte får i mig fisk så knaprar jag kapslar ist .

aspiecb
0

fialuntan, lycka till!

Jag går raska promenader flera gånger i veckan , och tränar "knä/benlyft" och situps hemma ett par gånger i veckan, vill bli lite smidigare och få lite mer muskler :) Till sommaren blir det hårdare tempo ute i värmen :)

Ps. Jag tar Omega-3 sedan flera år tillbaka, och det har gett mig flera positiva effekter, det främsta är att jag är gladare, testa gärna Omega-3, det bästa preparatet enligt mig.