Mår så himla dåligt av bup :(
Jag är en tjej på 14 år som har varit hos bup i ett halvår eftersom jag har haft ätproblem. Jag är helt fysiskt frisk nu och maten har jag inga som helst problem med längre. Men jag går fortfarande hos bup, vilket är skit!
De behandlar mig som om jag vore korkad och de gör allt för att hitta fel hos mig. De ljuger också, helt ärligt de får mig att må jättedåligt. Jag är vanligtvis en väldigt glad tjej, men när jag har varit hos dem så har jag alltid skitmycket ångest och jag gråter floder.
Mår så dåligt av att gå hos dem och vill avsluta min kontakt, vilket inte dem vill. De säger att jag mår dåligt eftersom jag gråter när jag är där. ÄR DE HELT DUMMA ELLER!? Går det att avsluta kontakten, med föräldrars tillåtelse? Jag vägrar att gå dit igen och de kan väl inte tvångshämta mig?? Snälla svara, hatar bup så OÄNDLIGT!
Spruca
Känner många som mår sämre av BUP, tyvärr, både sådana som är vuxna nu och ungdomar. 😕
För meningen är ju att de ska hjälpa!
Tror att du har full rätt att avsluta kontakten om du inte mår bra av det.
/Elisa
Dina föräldrar ska kunna säga upp kontakten med bup om bup får dig att må dåligt, det är inte del av deras arbete. Har inte heller bra erfarenhet av bup så förstår att du mår dåligt efter att ha varit där.
Prata med dina föräldrar och förklara hur det ligger till, de kan då ringa din kontaktperson på bup och säga att de inte vill att du ska komma på fler samtal.
Hoppas bara att bup inte är för envisa… Men man kan ju alltid testa :) Annars tänker jag ändå vägra att gå dit :/
Spruca
#3 Tycker jag låter som en bra plan, tror inte BUP får tvinga någon att gå på samtal hos dem heller så tror inte det ska bli några problem 🙂