Ont i magen! (Snabbsänkan)
Snabb fråga bara .. måste man vara sjuk när sänkan är lite förhöjd?
Hade tidigare en hemsk virusinfektion i halsen, och då visade sänkan på 19.
Tidigare idag var jag på vårdcentralen pga ont i magen runt naveln. Mina magmuskler hade glidit isär lite, och läkaren sa att jag löper risk att få bråck.
Jag passade på att lämna blodprov får hon tyckte jag såg lite blek ut, och tog även då en snabbsänka som hamnade på 22. Jag frågade vad jag kunde göra och vad det kunde bero på, men det kunde inte läkaren svara på utan sa åt mig att avvakta och åka in till akuten om det blir värre.
Dödsångest och hypokondri är inte roligt i detta tillfället och jag stressar upp mig såpass att jag sitter konstant med panikattacker nu. Borde jag oroa mig?
- Therese
När hade du infektionen i halsen?
Veckan 9-10 så lite mer än en månad sedan.
- Therese
Okey.
du är inte förkyld eller liknande?
Nej, inte alls förkyld. Bara ont i magen + naveln.
Vaknade med ont i magen i natt (precis där magsäcken sitter) när jag vaknade på morgonen hade det gått ned till naveln och gjorde ont när jag tryckte in (gör det fortfarande).
1177 skrämde upp mig direkt genom att säga att det är min blindtarm som håller på att spricka (typ), medan vårdcentralen tyckte det mer var tarmarna.
- Therese
Ring 1177 igen om du är orolig, och berätta att snabbsänkan visade en liten höjning.
Får göra det, sambon börjar dock tröttna på mitt nojjande.
- Therese