Skurit sig i tumme
Min man kom hem från jobb nyss och har skurit sig i tummen ganska så rejält. Egentligen borde han sy men enveten som han är så vägrar han åka iväg.
Tur att jag har suturstrips hemma så nu har han suttit med handen högt en stund så att det inte blöder så häftigt och tummen är tejpad.
Det är både på gott och ont att vara enveten😉
/Maria
Tur att du hade stripsen hemma. Jag har tyvärr inte alls så ordnat hemma trots att jag är envis på att inte behöva läkare.

Är inte det typiskt män att va så envisa? Tur du hade grejer hemma så du fixade det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Ja tur med stripsen och otur med enveten man😉 Jag blir mest orolig så han inte skadat någon sena men vi får se hur det ser ut i morgon.
/Maria

Det förstår jag för det är ju många saker i ett finger som kan bli skadade men envisa karlar du vet. Känner så väl igen det hela.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Min man har varit iväg till läkare idag men det var mest att det är en skada som skedde under arbetstid och då krävs läkarintyg om något skulle hända.
Tummen kunde inte sys eftersom det gått mer än 12 timmar men mina strips var godkända😉
/Maria