Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallergier
Läst 2701 ggr
diesel92
0

eksem som växer snabbt?

För att göra en lång historia kort, jag fick eksem som liten och hade de upp i kanske 10 års åldern, efter besök hos naturläkare och direktiv så försvann de efter ett tag men återvände några år senare men väldigt lite då jag tidigare haft över hela kroppen. Idag som 20 åring träffade jag min kille och var hos honom först en vecka. Sedan började de lilla eksem jag hade att växa, och växa och växa. De slutar aldrig växa, de blir större och större områden. De blev dubbelt så stort som jag hade på armen, nu har de gått över till andra armen och troligen börjar de även på benen nu också.

VC säger bara kortison men de har aldrig hjälpt. varför har de börjat växa så snabbt för?

[Tilde]
0

Vad för slags eksem är det du har? Atopiskt? Kontakteksem?

diesel92
0
[Thiah]
0

Skulle säkert vara bra att gå till en hudläkare och kolla upp det för att få veta vad exakt du lider av.

Är eksemen torra och fjälliga? eller är det rött och kliande?? etc… 

Kan du vara+ allergisk? Hade du det jobbigt/stressigt innan du träffade din pojkvän

Min psoriasis går  i skov. Det finns alltså tider när det är bättre och när det är sämre utan orsaker. Men den reagerar även på min kost, mitt alkoholintag, mitt sovande och min stresskänsla i kroppen. Just nu har jag haft en lugn period i mitt liv och psoriasies har varit på ett minimum men för några dagar hände det en ganska stor grej så nu väntar jag på att dom ska blossa upp igen.  När stressen över det som hänt lugnar ner sig i kroppen kommer nämligen min psoriasis komma som ett brev på posten.