Ersättning för jobb?
Har riktigt stora problem med min nageltrång, har opererat alla sidor på båda stortårna varav en sida på höger sida har jag redan opererat två gånger. Den tån har ännu en gång växt ut fel. Problemet är att jag går i gymnasiet, att ta ledigt en vecka finns inte ens i planerna, blir man sjuk blir man också otroligt stressad. Så om jag ska kunna operera tån måste det ske på ett lov, men då jobbar man ju. Då undrar jag, finns det ingen ersättning för misslyckade operationer? Förstår att nageltrång kanske inte är det största men en vän fick ju 10 000 för ett 2 cm långt ärr efter en operation, medan jag har varit med om misslyckade operationer under 2 år nu vilket såklart är riktigt jobbigt.

Det är nog tveksamt om du ska kunna få nån ersättning för operationerna du gjort. Det är inte helt enkelt att få nageltrång att bli bra.
Finns så många faktorer som spelar in t.ex. vad man har för skor, hur ofta man låter fötterna lufta utan för varma och täta skor. osv.
Är du säker på att din kompis fick denna ersättning för ett ärr som var två cm? Det är nämnligen svårt och en lång process att få igenom för felbehandling i vården.
Vet du varifrån denna ersättning kom? Var det nån privat försäkring din vän hade?
Eller var på kroppen sitter ärret?
Vet inte hur gammal du är men det kanske kan va värt att låta bli jobb ett lov för att bli av med nageltrånget?
Sen kan du kanske gå i skolan trots att du gjort denna operation. Det är ju inte nån stor operation så den bör inte begränsa dig så jättemycket. Får du jobbigt att gå de första dagarna finns ju kryckor du kan få låna.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag kan tänka mig att ersättningen kommer från någon privat försäkring så hör med dina föräldrar om du inte har fyllt 18 vad ni har för olika möjligheter till ersättning. Jag känner också en som fått ersättning för fult ärr.
Jag har opererat min tumme (nageln) vid ett tillfälle förra året som inte blev bra så det ska göras om i framtiden. Just nu är det inte läge. Men jag vet att innan operationen var de tydliga med att tala om att resultatet kanske inte blir bra på grund av att det är väldigt svårt att få bort nagelroten. Det är så otroligt små tillväxtställen och det är lätt att missa något. I och med att jag fick denna information så faller ju också hela idén med att klaga.
Vad har de sagt till dig? Har de garanterat att det ska bli bra?
Jag förstår att det är problematiskt med skola och arbete och att ha ont i en tå kan vara fruktansvärt men jag tycker ändå du ska prioritera din tå och prata med dina lärare så att du kanske kan jobba hemifrån de första dagarna utan att missa så mycket.
/Maria

Vilken typ av nageltrångsoperition har du gjort? Har dom klippt ner och sedan ryckt sidan av nageln? Den operationen har jag inte upplevt någon nämnvärd förbättring av. Visst det är ok tills nageln växer ut men sen är man tillbaka på noll och jag kan då säga att val av skor, luftande och liknande spelar mindre roll för mig. Det är helt enkelt mina naglar som växer så.
Vad som fått bort nageltrånget (men sabbat en del annat) är den op. där dom går in och filar bort tillväxtzonen i tåbenet så det inte kan växa nagel så brett.
#3 Gjort den sistnämnda två gånger, första gången var inte så farligt men kunde dock inte jobba eller träna på 2 månader pga att tån var ömm. Andra gången låg jag inne i 3 veckor och kunde inte ens röra tån, kunde inte ens gå till toan de första 3 dagarna. Tån må vara liten men oj vilket stort problem den har blivit för mig!

#4 Nej det är inte lätt, man är rätt beroende av sina tår märkte jag. Toa kunde jag dock gå på, var så illa tvungen eftersom citodonet fick mina njurar eller tja, något i den driften att gå banans så jag kissade ne gång i halvtimmen.
Har också problem kvar från operationen bland annat så är jag extremt köldkänslig i de nstortån och tappar känseln mycket fort när det är kallt ute. Allt det här har lett till att jag beslutat mig för att hellre ha konstant nageltrång på andra stortån än att göra samma operation där.
Jag har precis samma fråga som dig.
Har själv opererat bägge stortårna för nageltrång men dock. 4 gånger varav det blev inflammerat mångtal av gångerna så dom fick klippa upp nyblivna huden och ha på "saltsyra" som skulle fräta bort det uppsvullna.
Min fråga är som din, att vårdcentralen har gjort fel och jag fått lida gång på gång efter alla operationer och fortsätta ha ont efter undrar jag om det är samma ersättning som man kan få vid "ärrbildning".
Mvh Tom
Ersättningar för ärr kan man få genom privata försäkringar om man har någon sådan. Man får ingen ersättning från någon vårdcentral.
Att operationer för nageltrång är komplicerade är ganska vanligt och inflammationer likaså.
Har man gjort ett fel i sjikvården så får man anmäla detta och genom den vägen gå vidare om det blir utredning.
Kontakta patientombudsmannen och hör vad de har att säga.
/Maria