Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2273 ggr
[Devya]
0

Gula naglar

Jag har de senaste månaderna fått gula naglar. Vad kan det bero på? Kan det vara pga att jag använder nagellack typ hela tiden?

Kanske en dum fråga men började fundera på det för nu vill jag ju använda nagellack hela tiden för att dölja det faktum att mina naglar är gula…

Hur gör man för att bli av med det fula gula? Måste jag sluta använda nagellack och försöka vänta ut det bara eller finns det någon snabblösning?

Cazzos
0

Dina naglar har förmodligen blivit missfärgade av nagellacket, om du inte använder baslack.

Jag fick också missfärgade naglar en gång förut, men lät det växa ut och har använt baslack sen dess. Tog ca 4 månader, sen var de normalfärgade igen.

[SelmaP]
0

Hej, ja det är troligen för att du använder nnagellack spela ofta. Jag vet inte riktigt vad man kan göra för att få bort det, kanske bara inte använda nagellack så att de kan få vara naturliga ett tag. Det gula kanske försvinner då. Du kan fråga på naglar.ifokus med.

Cazzos
0

Tänk att det gula bara sitter på det synliga på din nagel, det som växer ut sen är "ny nagel", så det gula kommer att växa ut och så kan du gradvis klippa bort det, om du förstår vad jag menar.

[Devya]
0

Oj, det kommer i sådana fall ta evigheter. Får lov att börja använda baslack i fortsättningen då.