Fryser ihjäl!!!(nästan)
Jag är en 14 årig tjej som fryser jättemycket, inifrån liksom. Jag känner att det igentligen inte är så kallt i själva omgivningen. Mina fingrar blir liksom blåaktiga och jag känner hur det kryper i nacken på mig. Har aldrig haft problemet med att frysa vad jag kan komma ihåg. Dock har jag ganska nyligen haft anorexia och då har jag fryst jättemycket! Men jag är ju normalviktig nu… Kan det vara circulationen eller? Vad kan man göra åt det? Det är så himla jobbigt 
Spruca
Det bästa är att röra på sig så att man får upp cirkulationen. Dricka något varmt och gott och äta ordentligt.
Sedan får man okså ta på sig vid denna perioden. Lager på lager och gärna naturmaterial.
/Maria
Jag är likadan. Mina tår blir typ blå osv. Fryser nästan jämt hemma och även i regel på andra ställen om jag sitter still mkt :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad skönt att höra att jag inte är ensam :) Jo, jag brukar dricka mycket te, men det hjälper inte alltid att ta på sig mycket… Idag hade jag en stor ylletröja, men jag frös ändå!
Spruca
Oftast fryser man om man inte äter tillräckligt mycket. Gör du det nu?
Jag äter 6 gånger om dagen, normala portioner så det gör jag :) Har ett bmi på 19 nu cokså, vilket är normalt…
Spruca
Jag äter med regelbundet 4-6 gånger/dag, :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad bra. Kan det vara så att kroppen kanske fortfarande tar igen sig, reparerar sig? Isf rättar det väl till sig snart hoppas jag.
Jag googlade på engelska och hittade teorin (dock inte skrivet av en läkare men verkade logiskt) Att man genom att äta väldigt lite sänkt sin ämnesomsättning. Det borde betyda att när man börjar att äta att kroppen först ser till att man går upp (för att ha lite reserv för överlevnad ifall den inte får mat igen plötsligt) och att den först sedan ökar sin ämnesomsättning tillbaka upp till normalt.
Nu när du har ett bmi på 19 och äter ordentligt borde din kropp känna sig trygg nog att skruva upp ämnesomsättningen på max igen. Det borde också betyda att du då också får mer energi. 
Om du vill ha länken är det bara att säga till. Hoppas du blir varmare snart.
Jo, ibörjan när jag nyss hade börjat äta igen så gick jag ner jättemycket. Frös jättemycket då också:( Nu kan jag åtminstone bli varm,om jag dricker te eller så, vilket var omöjligt då.
Spruca