Ont i halsen..
Kul. Nu har även jag lyckats få förylning. Har ont i halsen som om det var het sand i den och någon har raspat med en gaffel där. Är också hes. Ingen feber, bara halsont. -.-
Jag tänker alltså bli frisk senast på fredag eftersom jag har saknat min bästs hela två veckor nu. :-( Om jag inte frisknar till på fredag så komme jag bli galen.
Har ni några bra råd om hur man blir frisk fortast möjligt?
Man kan dessvärre inte påskynda tillfrisknad i regel.
Men vila halsen, och ta bra halstabletter som finns på apoteket brukar jag köra med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har du provat Bafucin ? :) det är bra :)
#2 Jag tycker den är dålig xD
Zyx är smärtstillande för halsen som är väldigt bra anser jag. Kombinera med Bafucin eller Streptils som är bakteriehämmande halstabletter.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#1 Pappa säger också att man ska bombardera med C-vitamin. :-)
#2 Ska prova :-) Tack för tipset!
SOV! Gå och lägg dig tidigt och sov ut, då mår man mycket bättre. :) Finns inget bättre än sömn vad gäller förkylningar och sånt (tycker jag).
Gurgla saltvatten. Salt är bakteriedödande.
#6 Sov från kl. 3 till kl. 6 idag! ^^
#7 Det ska jag absolut prova!
#4 zyx och Streptils tycker jag med är bra :D
#8 Fast det är just nattsömnen som är den bästa :) Man sover som djupast när det är mörkt i rummet. ^^ Halstabletter fungerar aldrig för mig när jag har halsont. 
D-vitamin är antiinflammatoriskt, så det ska du äta! C-vitamin är bra, men framförallt när du känner de första symptomen.
Ta en alvedon också kan du göra, det brukar pigga på lite också och lugna.

Ta det framför allt lugnt och lyssna på kroppen. Den signalerar att du har en infektion och då får du leva efter det.
Ta Alvedon om du känner dig febrig, drick mycket vatten, honungsvatten, sov ordentligt och då på natten.
En förkylning tar sin tid och det får man försöka göra det bästa av. Så vila och sköt om dig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Honung är bakteriehämmande men får inte upphättas över 40 grader för så försvinner de bra ämnena i honungen.

Men varmt honongsvatten lindrar och lenar i halsen och gör att det är lättare att dricka.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!