Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 3446 ggr
[THEfluffyRAT]
0

Konstig känsla i magen

Jag har en konstig känsla i magen, vid äggstockarna. Jag vet inte om jag kan förklara det som att det gör ont men det känns på något sätt som mensvärk men ändå inte… Det är 2veckor kvar till nästa mens (tar pp). Någon som har en aning som känt likadant? Riktigt jobbig känsla börja den här veckan och jobbigare idag.

mongu
0

Ägglossning kanske? Det kan vissa få starka känningar av. Annars om det inte ger med sig eller ökar på så tycker jag att du ska kontakta 1177 för att få lite råd om vad du ska göra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Halvdansken
0

Jeps, ägglossning. Ibland kunde jag ha mer problem med det än med själva mensen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[THEfluffyRAT]
0

Kan man få ägglossning 2 veckor innan mensen?

Halvdansken
0

Det är då man får ägglossning….

Halvdansken
0

Käkar du P-piller? I så fall är det nog inte det, om du inte glömt en pilla.
Har dock inte koll på moderna p-piller, förhindrar de ägglossningen, eller gör de bara så att ägget inte sätter sig fast?

Maria
0

Jag funderade också på detta med p-piller men känner att jag inte kan tillräckligt.

Annars låter det ju precis om ägglossning.

/Maria

[THEfluffyRAT]
0

Ja jag har tagit pp i över 1år och jag har aldrig känt av ägglossning. De hämmar. Läste på internet att det hänt att man kan få ägglossning en gång per år så där fast man äter. Jag antar att det inte är nåt fel då?

Lill-Kisse
0

Inte trodde jag att man kunde få ägglossning när man äter p-piller. Det är ju därför man tar p-piller. 
Därför tycker jag absolut att du ska fråga din läkare om detta och be om exakt information om vad det är för piller du fått. Följdfrågan bör bli varför du får smärtor som liknar ägglossning.

[THEfluffyRAT]
0

Har läst att det kan hända att man får, läste om någon som hade fått det en gång under ett helt år. Kanske jag som har tagit det med stort mellanrum eller liknande. Men det värkar vara borta nu. Ska ändå få nytt recept så kan prata med min barnmorska om det då och se vad hon säger.