Konstig smärta i kroppen?
Sen igår började jag få ganska ont i mina revben, det känns nästan som om jag blivit misshandlad, att någon slagit mig riktigt illa. Det gör bara ont när jag rör dom och om jag själv rör min kropp på nåt konstigt sätt men inte annars.
Nu idag har denna smärtan spridit sig till HELA bröstkorgen, uppåt på axlarna och nyckelbenen och nästan i nacken. Det är som om hela detta partiet var ett stort blåmärke, det värker och ömmar och spänner nästan.
När jag kände på själva brösten så ömmade dom också nästan lite precis vid "fästet" om man säger, där brösten börjar, och runt om där.
Det är jättesvårt att få ut någon exakt beskrivning på hur det känns för att få er att förstå. Det gör även ont uppåt halsen, precis under käken, och det känns även när jag sväljer.
Vad kan detta bero på? Det enda jag kan tänka mig är att jag sovit konsigt men det känns bra märkligt att få SÅ jävla ont på en enda natt? Det gör verkligen grymt ont, känner mig helt mörbultad..
Det här låter ju inte bra alls och jag råder dig hellre att gå till läkare om det är så illa.
Kan vara träningsvärk, kan vara att du sovit konstigt, kan vara bara ångest som orsakat det (spänningar)… men gå till doktorn om du mår dåligt av det.

Det kan vara en inflammation. Svårigheten är att avgöra vad den beror på. Det kan vara av hård träning, överansträngning eller virus, som influensa antar jag.
När det slår till så hårt och omfattande, bör man går till vårdcentralen. Man har ju viktiga organ innanför revbenen att vara rädd om, så det gäller att inte låta det här sprida sig.
Jag var i kontakt med sjukvårdsupplysningen igår och hon jag pratade med hade också svårt att sätta någon direkt "diagnos" på det hela då mina symtom DÅ inte tydade på någon infektion/inflammation i kroppen. Men nu idag har jag fått andra symtom som svaghet, yrsel, trötthet, huvudvärk… så jag vet inte ad det kan vara? Och jag tror inte jag kommer hinna få någon tid till läkaren idag då det brukar vara ganska fullbokat på min vårdcentral jag går till.. 

Har du feber? Det kan ju vara så att du har fått influensa.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag vet inte, har så låg kroppstemperatur i vanliga fall så jag vet aldrig om jag har feber eller inte.. för när jag kan må som sämst så ligger tempen nästan bara på 37, men när jag är frisk så är jag nere i typ 36.
Smärtan är fortfarande kvar, och jag har för tillfället ganska mycket tryck över bröstet och svårare än vanligt att andas, inte att jag kippar efter andan men känner ändå att det är tyngre än vanligt. Misstankar av feber också då jag svettas för minsta lilla ansträngning, särskilt när jag sover, kan vakna av att mitt täcke är dyngsurt… Vad borde jag göra?

Om du upplever dig tungandad så tycker jag du ska prata med sjukvårdsrådgivningen.
Ett tips kan va att kolla febern också så du vet om du har eller inte. Sen vet jag inte om du tagit nån medicin? Alvedon?
Det jag tycker att det låter som är förkylning eller influensa så jag skulle först kollat tempen, sen tagit Alvedon och därefter sett till att dricka mycket och sova mycket.
Men som sagt om du är tungandad så ska du absolut kolla upp det i alla fall ringa och få råd.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!