Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2004 ggr
[hannamarie]
0

Ont i det nedre partiet

Förhoppningsvis förstår ni vilket område det är jag pratar om, under bältet.

I alla fall så har jag en väldigt konstig känsla där just nu, jag var och kissade för kanske 1 timme sen (09:30 då ungefär) och nu efteråt så har jag jätteont i det området, det värker typ inuti på nåt sätt, det är svårt att förklara och jag vet inte om det kan vara urinvägsinfektion för det gjorde inte ont under tiden jag kissade utan det kom först efteråt.

Ska försöka förklara hur det känns, det värker mest på insidan om man säger, det känns som om jag skulle behöva kissa en gång till… det låter ju nästan som om jag skulle kunna ha UVI, men det gör liksom inte ont när jag kissar så vad kan det va?
Och jag vet att det inte har med sex o göra för det var ett tag sen jag hade det.

mongu
0

Hur mår du i övrigt då? Det låter som det ska kunna va urinvägsinfektion. Jag tycker du ska prata med sjukvårdsrådgivningen eller beställa tid till din läkare.

Testa att dricka nåt surgörande. Tranbärsjuice t.ex. Sen är det viktigt att du dricker mycket för att skölja igenom urinvägarna.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

VildaVittra
0

Har du blivit kall om rumpan? Man ska hålla sig varm om stjärten, klä på dig ordentligt nertill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[hannamarie]
0

#1 Jag har varit förkyld i lite mer än en vecka, kan det påverka det? Visserligen börjar det gå över men jag är fortfarande lite småsnorig.. men kan det verkligen påverka det?

#2 Jag kan inte minnas om jag har blivit det, jag har inte direkt suttit ner på någon bänk utomhus som varit kall eller så, fast jag har cyklat och min sadel har ju varit kall..

Jag får ringa sjukvårdsupplysningen om det inte blir bättre!

VildaVittra
0

När man cyklar blir man kall, jag cyklar året om och sätter alltid på mig yllebyxorna under byxorna.

Gud vad jag låter som en gammal tant!Tungan ute Men deras råd brukar vara bra faktiskt.

Jag brukar ta ett glas rödvin när jag fått ont i de regionerna. Hjälper enormt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[hannamarie]
0

#4 Då är det säkert därför isf för jag har cyklat nu några gånger och har haft ganska tunna mjukisbyxor på mig (dom är typ helt utslitna vid baken haha!)

Jag ska försöka behandla mig själv lite först för tranbärsjuice har varit bra innan och det är gott med! :)

[Devya]
0

Det kan nog vara UVI. Man behöver inte alltid ha ont då man kissar. Min arbetskollega hade inga sådana symptom och det visade sig ändå att hon hade UVI.

mongu
0

Tänk bara på att dricka mycket och va uppmärksam så du inte har symptom utan att tänka på det. En UVI kan gå vidare upp till njurbäckenet och då ger det allvarlig sjukdom.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[hannamarie]
0

Det har gått över nu, känns inget mer. Men jag ska känna efter lita extra noga när jag kissar nästa gång haha!

Denna kommentar har tagits bort.