Konstig bihåleinflammation
Hej!
För att ta det lite kort så fick jag i början av året min första bihåleinflammation, dock utan snuva och feber.
Diagnosen ställdes efter att läkaren knackade mig i ansiktet, och jag fick Doxyferm (antibiotika) utskrivet .. den hade dock inte börjat verka efter 5 dagar så jag fick även Nasomet (nässpray).
Grejen är att även om jag inte känner av det där trycket vid nästan/tänderna efter att ha börjat med nässprayen så har jag istället fått obehagskänslor, frossa och illamående under nätterna när jag ska sova, jag vaknar och så har jag fortfarande detta kvar.
I natt när jag vaknade och mådde allmänt dåligt så tog jag en alvedon för att få bort huvudvärken, nu efter ungefär 4 timmar så vaknar jag och har fortfarande huvudvärk.
Känns inte heller som att jag vill ringa 1177 då jag brukar få rätt så småsura personer som svara och nästan snäser åt mig för att jag ställer dumma frågor.
Vad tror ni det kan vara och vad tycker ni jag ska göra?
- Therese
Jag tycker du ska vända dig till din läkare igen då du uppenbarligen inte har blivit bra efter din infektion.
/Maria
#1 Jo, får nog ta och göra det.
Var där i fredags då jag inte hade blivit bättre öht.
Första gången jag har bihåleinflammation så vet inte vad jag kan vänta mig och är som vanligtvis rädd för att det ska vara något annat då jag inte mår bättre. 
- Therese
Det kan vara så mycket utan att det behöver vara "farligt".
Jag har en väninna som fick en polyp som täppte till bihålorna men hon blev bra med en operation.
/Maria
Jo, men det gnager alltid i bakhuvudet ett litet "tänk om ..".
Dumt, jag vet. :)
Oj då. Det låter inte så roligt. :/
- Therese

När slutade du med antibiotikan och har du fortfarande nässprayen kvar som behandling? Vad gjorde läkaren i fredags när du var där?
Har du feber också?
Om det byttes nån medicin så kan det vara för tidigt att se om det hjälper fullt ut.
Men jag tycker att du ska ta kontakt med din läkare och se vad h*n tycker.
Tror inte att du behöver vara orolig däremot så har du säkerligen en infektion och då behöver du hjälp att häva den.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag går fortfarande på antibiotika och har fem dagar kvar av behandligen, fick nässprayen i fredags och blev tillsagd att använda den i en vecka.
Jag har inte feber, dock så är den där irriterande huvudvärken tillbaka och alvedon verkar inte fungera alls.
I fredags så kollade han bara hals och öron, tyckte det lät som bihåleinflammation för att huvudvärken blev sämre när jag böjde fram huvudet. Sen fick jag nässprayen utskriven för att få bort svullnad.
Har dock inte gjort några prover eller så för att kolla om jag faktiskt har en bakterie infektion, utan dom knackade på mitt ansikte och frågade hur jag mådde.
Har nu varit sjukskriven från och med måndags och ska vara det till onsdag nästa vecka. (7/1 t o m 16/1)
Om jag behöver mer hjälp med infektionen, betyder det att jag blir sjukskriven längre tid tro?
Ska ringa läkaren imorgon och fråga vad dom tycker jag ska göra.
- Therese
Du bör ju bli sjukskriven så länge du inte mår bra och kan jobba.
/Maria
#7 Man tycker det.
Men skolan tycker dock inte det då jag halkar efter för mycket om jag är sjuk hela tiden.
- Therese
Aha, du går i skolan. Finns det möjighet att läsa hemma då?
/Maria
#9 Det är folkhögskola så man använder egentligen inte böcker, utan ska närvara under lektioner för att bli godkänd.
Jag är dock en flitig student så det är fullt möjligt att jag kan prata med mina lärare om det.
- Therese

Om jag förstår dig rätt så fick du nässprayen i fredags? Då borde den ge effekt så förhoppningsvis kommer du inte att missa mer i skolan.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#11 Japp det stämmer, fick nasomet utskrivet.
Vet dock inte hur lång tid jag skulle behöva använda innan det gav effekt.
- Therese