Förkyld
Hej, jag har blivit förskyld nu precis före jul tyvärr. Ont i halsen, hosta och snorig osv. Jag är även jätte hes… Har ni något tips på något lätt man kan göra för att bota den? Eller något som kanske lindrar den så jag blir lite bättre iallafall… Alla tips ät välkomna! Vill även passa på att önska er alla en God Jul och Ett Gott Nytt År!! :)
Hostmedicin och bra halstabletter :)
Undvika mjölkprodukter pga att det är slembildande.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, tack! Tyvärr så har jag inga halstabletter :/
Krya på dig och God Jul till dig också
/Maria
Tack! :) God Jul!! :D
För mig blir det skönare för halsen att dricka varmt t.ex. varm te med honung eller varm mjölk med honung. Varm mjölk är inte slembildande läste jag någonstans och har själv inte fått värre slem av det. Gott är det också. :) Starka halstabletter gör det lättare att andas och lenar halsen.
God jul och gott nytt år! :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#5 Jo det är slembildande. Det säger de på t.ex VC och jag själv märker det när jag är förkyld….
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Färsk ingefära som får dra i hett vatten sila och ha i lite honung, är rätt starkt men det löser upp slemmet + ingefära stärker immunförsvaret.
Sätt fötterna i en balja med så hett vatten som möjligt, hjälper mot hostan! :-)
Jag kan berätta att Otrivin mot täppt näsa och rinnsnuva är precis lika effektivt som reklamen säger. Det varken hörs eller känns något!
Enda nackdelen är att Otrivin är så effektivt så man börjar fundera över vad det är för kemikalier man sprutar in i luftvägarna…. 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus