Spyr
Igår natt vid 01 tiden tog jag en tablett Citalopram Arrow 40 mg.
Har tagit sådana tabletter tidigare, för ca ett år sedan.
Äter kosttillskott som jag tagit i Onsdags: omega 3 och apotekets kvinna tabletter.
När jag tog citalopram så vaknade jag vid 05 tiden och spydde 3 gånger, somnade om, vaknade vid 08 och spydde igen, somnade vaknade vid 10 klev upp, spydde igen och spydde sista gången vid 14 tiden.
Hade också en sväng diarré vid 14 tiden också.
Allt detta kan det ha berott på citalopram tabletten?
/Emma
Det kan bero på medicinen men nu i dessa tider så är ju vinterkräksjukan väldigt vanlig också så jag tror snarare att du fått en släng av magsjuka.
Du har ju ätit Citalopram tidigare, hade du samma besvär då?
/Maria
okej.
Jo, jag har ätit det tidigare och hade då inga som helst besvär av medicinen.
/Emma
Då bör du ju tåla medicinen kan man tycka. Ge det några dagar annars så får du kontakta din läkare igen.
/Maria
När jag mådde illa och gick på toan så kollade jag i spegeln och mina pupiller var väldigt utvigdad. Berodde detta på illamående eller?
/Emma
Svårt att svara på vad det var. Är pupillerna utvidgade nu också? Du borde inte få en så här stor reaktion på en tablett som du dessutom ätit innan.
/Maria
Tittar man i Fass under biverkningar så står illamående och diarré under mycket vanliga biverkningar…men det gör det hos väldigt många läkemedel
fortsätt och ta tabletterna och se om hur det går fortsättr du att kräkas så är det nog en god idé att sluta ta dom
men som Bumbleboo skrev mycket möjligt att det är Vinterkräksjukan
40 mg är väl ganska stor dos om du inte tagit den på ett tag? Jag kan bli jätte illamående om jag tar för stor dos än vad jag är van vid..
just de där utvigdade pupillerna hade jag just innan jag spydde. Sedan blev de bra igen efter ett tag.
Tog en citalopram tablett för några veckor sedan och reagerade då med lite yrsel mitt i natten.
Vågar inte ta några tabletter än på ett tag
/Emma
Jag tycker du ska försöka få kontakt med din läkare.
Många biverkningar är inte så märkbara och de flesta försvinner efter någon veckas användning men att ta en tablett då och då är heller inte att rekommendera.
/Maria