Något fel på mitt hår?
Mitt hår har börjat lukta SUPER ÄCKLIGT! Man kan känna lukten på långt avstånd!
Jag duschar håret varranan dag med shampo och balsam och hårinpackning 1 gång i månaden..
Vad är fel?
Kan det ha nåt att göra med att jag är mitt inne i puberteten ?
Vad ska jag göra? Doften går inte att få bort,inte ens när jag har i balsam!
Är nåt fel? Hur får jag bort lukten?
Tacksam för svar!

Vad menar du med superäckligt? Är det någon som sagt det till dig?
Byt scampo? Mjäll? Sluta med inpackningarna?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det låter ju märkligt om du skulle lukta från håret när du tvättar det varannan dag.
Det är inte bara du själv som tycker det?
När man är i puberteten brukar man oftast svettas mer och man kan få både fet hy och fetare hår men att det skulle lukta just från håret har jag aldrig hört faktiskt.
/Maria
#1 nej ingen har sagt nått,men jag känner ju själv hur starkt det luktar? det luktar verkligen exakt som rutten fisk! Har testat att byta shampo och balsam men det funka inte och jag har oxå testat att inte använda inpackning men ingenting hjälper!
vad ska jag göra?
#3 Fråga någon om de känner samma doft som dig.
Har väldigt svårt att tänka mig att ditt hår kan lukta rutten fisk
Har du besvär med hårbotten? Utslag, eksem eller annat?
/Maria
Känner du andra konstiga lukter ockjså? Det kan inte vara näsan som fått tillfälligt spunk?
Kan bero på många orsaker. Din hårbotten kan vara irriterad och då hade jag testat med ett oparfymerat schampoo från apoteket. Du kan ha svamp i hårbotten. Schampo löser också upp hårets och hårbottens naturliga fetter vilket kan få håret att lukta illa, en av anledningarna till varför jag börja med balsam metoden ett tag sedan. Gnugga heller aldrig fingrarna i hårbotten vid tvättning, hår behöver luft och sparsam tvätt.