Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2077 ggr
Revolt
0

Riven i munnen av hund!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! I helgen när jag busade med hundarna så kommenderade jag den ena hopp och hon lyssnade inte då sa jag hopp och liksom böjde mig nerdå hoppade hon och råkade slå till tassen i ansiktet på mig och då rev hon mig i insidan av läppen.. :(

Och det vart ju som att jag krockade med hennes tass så det var absolut inte meningen av henne.

Det gjorde jätteont och blödde, och dan efter var det typ bra, men nu några dagar efter gör det sjukt ont och jag kan knappt prata eller le, det är också alldeles svullet.. :(

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

[sakring]
0

Ring 1177 och fråga om du behöver en stelkrampsspruta.

[WickedAlly]
0

Prova att skölja med lite koksaltlösning en gång om dagen, tror det är halv tsk till en liter vatten och låt koka upp, men googla för säkerhets skull. Det gör man med piercingar som trilskas och det håller det rent. Se till att vara ren i munnen annars också, skölj med vatten efter måltider och småät inte.
Munnen läker oftast väldigt bra som tur är :)

Tror att du behöver stelkrampsspruta om det är mer än 10 år sedan du fick sist, är inte riktigt säker.

misslilly
0

Du behöver stelkrampsspruta..Min kompis mamma blev och riven av misstag av en hund fast det var på utsidan av hennes kind.det blödde nästan inte ens men hon va tvungen att ta spruta iallafall :(

Revolt
0

Jag tog spruta mot stelkramp för typ 4/5 år sen.. Det gör fortfarande lika ont, och det är jättesvårt att äta.. :(

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Maria
0

Är det svullet?

Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen för säkerhets skull.

/Maria