Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettbarns-hälsa
Läst 2468 ggr
[Vargöga]
0

UVI

Min mellersta dotter verkar ju få besvär efter besvär den stackarn. Iaf så kissade hon på sig i skolan i torsdags och hon sa att det sved när hon kissade. Som tur var var skolläkaren där och misstänkte UVI på henne. Hon blev skickad med sin pappa till Hälsocentralen för vidare undersökning och kissprov.

Hon var lite feg så pappa fick hålla i koppen medan hon kissade. Förvånad Jag skulle nog aldrig gått med på det. Han fick iaf kiss på händerna.

Det visade sig vara UVI hon hade så det blev antibiotika men bara i 4 dagar. Brukar det inte vara i 10 dagar man får? Hinner det verkligen bli bra på dessa fyra dagar?

Min lilla tjej.

Maria
0

Har hon något återbesök?

Numera så är man mycket mer restriktiv när det gäller antibiotika så det är säkert något nytt eller en sort som ska ge resultat efter fyra dygn.

Bra att hon kom iväg så snabbt och har en pappa som inte är rädd för lite kissFlört

/Maria

[Vargöga]
0

Nej inte vad jag vet. Återbesöket alltså för det han ex-mannen inte sagt något om.

Maria
0

OK, hoppas tösen kryar på sig.

/Maria

[Vargöga]
0

Medlet som hon fick heter Selexid.

Hon frågar mycket om detta så jag svarar så gott jag kan. :)

Maria
0

Jag tror att normaldoseringen för vuxna när det gäller Selexid är 7 dagars behandling så det är nog rimligt med fyra dagar för din dotter.

/Maria

[Vargöga]
0

Okej. Hoppas det funkar annars får jag nog ta henne till HC igen på måndag.

Maria
0

Det ska säkert gå över snabbt eftersom det upptäcktes tidigt.

Se till att hon dricker ordentligt över helgen.

/Maria

[Vargöga]
0

Japp det gör jag. Jag ger henne ett glas vatten lite nu och då.

mongu
0

Mycket att dricka så man sköljer igenom urinvägarna. Gärna nåt surt, lite citron i vattnet, tranbärsdryck m.m.

Sen är nog tiden man ska äta antibiotika kortare nu än tidigare. När jag fick insatt antibiotika efter min ryggoperation, (hade fått feber så man misstänkte UVI) så skulle jag bara äta i fem dagar.

Detta att kontrollera efter ett tag så allt är OK tror jag man har slutat med. Man märker om UVI är borta eller inte.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

misslilly
0

Försök få i henne tranbärsjuice! Det har hjälp mig att bli av med urinvägsinfektion ett dussintals gånger! :)

Cornel
0

Prova produkten 2dagar från hälsokostbutiken- tar bort besväret på två dagar.

Cornel
0

Undvik allt som är surt. Senaste forskningen visar att det är mer fördelaktigt att uppnå basisk urin eftersom de flesta bakteriearter trivs och muterar i sur miljö.