Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 4086 ggr
[SporeDiatrymisss]
0

Känner mig som zombie

Jag känner mig som en zombie och har mycket stinkande, mjukt och "luftigt" bajs samt mycket gaser. Startade förra veckan i torsdags men sedan lugnade det sig på lördag/söndag och nu har jag inte ont i magen, men jag har stinkande avföring och känner mig som en zombie. Vitaminbrist? Eller bara sömnbrist? :-P Tog en multivitamin (TNT) för ca en timme sen.

Ninja
0

Laktosintolerans? Glutenintolerans? Sånt kan dyka upp när som helst i livet.

[SporeDiatrymisss]
0

#1 jag var glutenintolerant redan innan, men jag tror att jag också har blivit laktos… :-/ Men blir man "zombie" av det?

Ninja
0

En mage i olag påverkar ofta hela kroppen, humör och allt :) Annars kanske du ätit något kroppen inte är van vid? Även små förändringar i kosten kan ju påverka. Eller haft en lite stressig period?

Misstänker du laktosintolerans så kan du testa at utesluta laktos i kosten några veckor, eller gå till vårdcentralen för att testa mot intolerans eller liknande.. annars kanske de kan ge råd om vad som kan vara fel. Finns även en sajt här på iFokus om mag- och tarmsjukdomar.

Själv har jag rätt lindrig laktosintoleras, lite grann, t ex ett litet glas mjölk, kan jag få i mig innan magen börjar protestera.

Maria
0

Du skriver sömnbrist?

Det är nog bra du själv som vet om du sover för lite. Men anar du att du gör det så försök att få en regellbundern sömn. Att du lägger dig ungefär vid samma tid varje kväll och att du får de timmar du behöver.

Sömnbrist kan orsaka att man blir trött och inte riktigt hänger med.

/Maria

[SporeDiatrymisss]
0

#3 kanske var det det att jag åt något, kanske kan det vara laktosintolerans :-)

#4 Måste… sluta… hänga… på… YOUTUBE… på… kvällarna… -.-

mongu
0

Kanske en lindrig släng av magsjuka som inte ger dig illamående utan enbart påverkar avföringen. Om magen är i olag så kan det ta sin tid.

Försök att komma i säng istället för att hänga på Youtube på kvällarna så kanske du blir lite piggare.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Devya]
0

Stressar du extra mycket över något? Sådär brukar min mage reagera ibland då jag är under väldigt mycket stress.