Vita klumpar i urinen
Trillade över en artikel här om dagen angående vita "prickar/klumpar" i urinen och jag blev aldrig klok på om det är farligt eller inte?
Det stod att det inte behöver betyda något men att det kan vara mycket farligt. Någon som vet?

Kan du inte länka till artikeln?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Tyvärr inte, jag hittar inte den igen :/ Satt på biblan då jag fann den.
Har efter det läst runt lite men hittar inget om vita bitar i urinen utan endast om blod. Men det var inte det jag läste om. Det som det stod om var tydligen små vita saker som flöt runt i urinen som såg ut som typ äggvita. I klar urin.
Jag ha aldrig sett det. Varken på mig själv eller andra.
Det är inte från svampinfektion då? Då är det ju lätt man man får gryniga flytningar vilket kan följa med urinen.
/Maria
Enligt artikeln fanns det i själva urinen och personen hade inga problem med könet eller livmordern.
Har du jobbat med sådant bumble?
Nej, inte precis men jag har jobbat på sjukhus och då tas mycket urinprover. Men jag har i och för sig jobbat mest med äldre.
Man menade inte små urinstenar då?
/Maria
Nej, det var som äggvita tydligen.
Men det är alltså inget du har hört talas om?
Nope.
/Maria
Blåsstenar kanske.
Det handlade alltså inte om stenar. Stenar gör väl dessutm ont?
Stenar brukar göra ont men det kan också komma som grusaktigt och då är det inte alltid det känns.
/Maria
Okey men detta var inte som grus heller. Vita flagor som tydligen såg ut som typ äggvita när ett ägg går sönder i kokande vatten.
Kan ju faktiskt vara flytningar för det har ju många kvinnor normalt också, utan några problem med underlivet.
# 10 Ajajajaj, det gör det visst det

Har heller aldrig varken sett eller hört talas om detta. Trots att jag jobbat många år inom vården både hemsjukvård och på sjukhus olika avdelningar.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Okey :)