Halsont i 6 dagar.
Hej! Jo jag har haft ont i halsen i ungefär 6 dagar nu. Jag har googlat på halsfluss och halsböld, men det låter inte som jag har det.
Det började med att jag mådde lite illa, hade feber, hade superont i halsen, kunde nästan inte svälja och ville bara sova, hade ont i huvudet också. Sen var jag hemma från skolan och det blev bättre, halsmandlarna var väldigt svullna och röda, båda har gått ned i svullnad nu, och är inte lika röda, har inte feber, mår inte illa, mm.
Har inte lika ont i halsen längre, kan svälja, äta lite, dricka, prata, men med lite grötig röst, osv.. Jag har ganska mycket slem i halsen, och den lilla "saken sitter lite fast i en av halsmandlarna men om jag hostar lossnar den.
Det gör ont om jag sväljer i höger sida, inte i vänster.. Ps. Har inte de vita prickarna som visar på halsfluss. Ds.
Om jag förklarat dåligt säg bara till! Vill ha svar snabbt, gärna :)
/C
(vet inte vilken kategori)
/Christel & kaninerna! 
Jag vet inte riktigt vad din fråga är?
Det låter som du är på bättringsvägen i alla fall.
/Maria
#1, haha åh jag glömmer alltid att skriva det 

Jo jag undrar om ni tror det är halsfluss, halsböld eller "vanligt" virus, ganska frustrerande att inte veta :)
/Christel & kaninerna! 

Spelar det nån roll? Vinteront-i-halseln. Många har det nu.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jo eftersom jag inte vill till sjukhuset igen, jag hatar sjukhus, och om de är en böld så måste man upptäcka det tidigt.
/Christel & kaninerna! 
Har du varit till sjukhuset med halsen eller var det för något annat?
Man kan inte svara så här om vad det är. Det kan bara bli gissningar.
Man brukar se vita prickar i halsen kring mandlarna om det är halsfluss.
Vd menar du med att man måste upptäcka en böld tidigt?
Halsböld upptäcker man oftast ganska sent då man kan få detta som en effekt av t.ex halsfluss.
Du kan ju äta dricka och prata och när man har halsböld så har man oftast väldigt svårt att ens öppna munnen för att det gör ont.
Det låter som du har haft en vanlig förkylning med halsbesvär som nu är på bättringsvägen.
Blir du sämre i din hals så ska du givetvis söka vård.
/Maria
Nej det var för annat, jo om man upptäcker den tidigt är det mindre var i den, och det är bättre, gör mindre ont då om man förstör den.
/Christel & kaninerna! 
Jo, allting är ju bra om man upptäcker det så tidigt som möjligt men just halsböld är lite skillnad. Det blir inte en böld på en gång utan den kommer oftast för att det samlas var bakom/i en av halsmandlarna och då har man ju gått en tid med en infektion redan.
Men eftersom du blir bättre och kan äta och dricka så vekar det hela vara på övergående.
/Maria
Aha, visste inte det, ok bra :)
/Christel & kaninerna!