Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2780 ggr
[hallonglass]
0

förkyld 2 ggr under 1,5 vecka?

Hej!

För ca 1,5 vecka sedan så blev jag förkyld. Hostade/hade svårt att andas, var snuvig, ont i halsen, täppt i näsan osv. För någon dag sedan började jag känna mig bättre dock, hade bara lite hosta kvar. Så jag gick till skolan igår. Bara att på kvällen vart jag jätte förkyld igen. Fick en himlans huvudvärk och kände mig hängig så jag försökte lägga mig tidigt. Kunde dock knappt sova på hela natten för att jag var så täppt i näsan och hade världens huvudvärk. Och idag har jag mått sjukt dåligt har hostat mycket, näsan har runnit och varit täppt, huvudvärk, hängig, rinniga ögon, jobbigt att andas, ont i kropen och så har mina köttlar på halsen svullnat upp jätte mycket. Har även haft lite feber idag också..

Min fråga är nu alltså.. Är detta samma förkylning som jag fick för 1,5 vecka sedan eller fick jag en ny förkylning efter att ha varit i skolan i 1 timme bara?

För i början var det inte så farligt med förkylningen men nu är den mycket värre. Tycker dock att det är konstigt att den nästan var helt borta men sen så kom den tillbaka fast mycket värre.

Tack på förhand!

Maria
0

Jättesvårt att svara på men förmodligen gick du iväg för tidigt och du hade behövt vila och vara hemma lite längre.

/Maria

[hallonglass]
0

Var hemma i en hel vecka, men okej där ser man :) Aja, det är bara att fortsätta att vila nu.

Tack för ditt svar! :)

mongu
1

Det finns så mycket virus i farten just nu så det troliga är att du råkat på en annan sort.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!