Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1899 ggr
[eeklund]
1

Stärka imunförsvaret, hur?

Jag blir riktigt sjukt en gång/år samt är förkyld några gånger per år.. för tre månader sedan hade jag typ första stadiet i lunginflammation och nu är jag förkyld, inte så roligt.

Har börjat inse att mitt imunförsvar inte är det bästa direkt.. har ni några tips på vad som förstärker imunförsvaret? Har googlat men det är bara massa artiklar och så vidare.. kanske är enklare att få svar här?

Så ge mig alla tips som är super bra mot imunförsvaret! Jag kan inte vara såhär sjuk så ofta.

Åsa S
0

Det som stärker immunförsvaret är ju det gamla vanliga = äta nyttig mat, motionera och se till att sova tillräkligt mycket varje natt. + Ha bra hygien och gärna ha handsprit i handväskan som man kan använda med jämna mellanrum när man är ute och rör på sig.

'

+Rosenrot brukar kunna hjälpa till.

Lill-Kisse
0

Läs på om antioxidanter för att stärka immunförsvaret, t ex här
http://www.halsosidorna.se/Antioxidanter.htm

Sedan gäller det att inte utsätta sig för bacill- och virusangrepp. Håll avståndet till folk som hostar och nyser. Använd handskar när du är ute så att du inte tar med bara händerna på handtag, stolpar och knappar i bussen, snabbköpet etc. Tvätta händerna med tvål och vatten direkt när du kommer hem och innan du äter och dricker.

[eeklund]
0

Tack för tipsen ni! :) Jag har ju hund så jag går mycket och äter bra och sover väldigt bra på nätterna.. men resten ska jag absolut tänka på! Tack tack.

Halvdansken
0

D3 vitaminer rekommenderas ofta just för immunförsvaret. Speciellt nu på vintern då vi inte har så mycket sol.

Hatar cancer och älskar vårlökar.