Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: läkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 2735 ggr
Mickis1994
0

Nya mediciner, vad tar du?

Har precis börjat med livslång medicinering kan man säga. Så jag har lite frågor.

Vilka mediciner tar du?

Hur ofta och när tar du dom?

Hur påminner du dig själv att ta medicinen?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

Jag äter levaxin, hydrokortison, minerin och ska senare börja ta tillväxt hormonm, ötrogen och en tablett mot överproduktion av en hormon.

kl 06 - morgondos kortison
kl 08 - levaxin och första dosen minerin
kl 14 eftermiddag kortison
kl 16 minerin
kl 23 minerin

påminner mig själv genom påminnelser på mobilen samt att mamma också har påminnelser på mobilen så hon stämmer oftast av med mig att jag har tagit medicinen. detta funkar oftast, men inte alltid på eftermiddagen tyvärr..

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Lillamor
0

Jag har två stora dosetter en till morgonen och en till kvällen + en liten (måndag-söndag) till kvällen.

Jag tar på morgonen 2alvedon, 1 tramadol 1 Behepan, 1 Idoos tuggtablett.

På kvällen tar jag 2alvedon, 1 tramadol, 1 Idoos tuggtablett, 1-2 Waran och 1 Digoxin.

Morgondosetten ligger på bänken där vi intar vår mat (på sommaren på balkongbordet där vi äter vår mat).

Kvällens dosetter ligger i mitt sängbord och då har jag oftast ont så jag glömmer inte ta medicinerna.Glad

Gia91an
0

Tar levaxin som är den enda av mina "livslånga" mediciner. Tar dem alltid på kvällen med Neurol forte och magnesiumtabletter! Funkar jättebra!

chik
0

Oj.vad jobbigt för er ovan…

Ventolin,Atrovent.Acetylcysti.Vid behov.

o så Flutid 500mg till natten.

Har ju problem med andningen.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[sakring]
0

Smärtstillande vilket jag påminns om av min värk då jag får ontFlört

Afturelding
0

Cipralex, en gång varje kväll klockan 20.30, tillsammans med cerazette. Mobilen påminner mig :)

Tar även Atarax vid behov, och det märker jag på om jag har panikångest eller inte.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se