Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2439 ggr
gickan87
0

Knasiga fötter

I onsdags åkte jag buss till min båtresa. Redan på bussen började mina fötter ömma ovanpå och bränna i hela foten. Dom domnade även bort.

Idag är dom ovanpå fulla med vattenblåsor och det bränner och gör ont.

Skorna jag hade har jag haft länge och väl.

Vad kan det vara?

MVH Erika :)

mongu
0

Satt skorna åt på dig? Även om du har gått in dom och är van så kanske de satt för hårt?

Sen beroende på hur länge du satt i bussen så kan fötterna svullna pga stillasittande. Det är viktigt att röra på sig och om det inte finns plats att gå så kan man i alla fall röra fötterna när man sitter.

Använda stödstrumpor när man vet att man ska sitta länge, är ett knep som är bra och mycket viktigt.

Har det gjort så här förut nån gång?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

gickan87
0

Nej, hade dem löst knutna vanliga joggingskor. Aldrig varit med om liknande. Enda problemet jag haft/har är att hälen ömmar ibland. Men det är pga för mycket gående i foppatofflor.

MVH Erika :)

Lill-Kisse
0

Hade du nya sockor?
Det händer att kläder (ofta sockor) behandlas med kemikalier, som ger klåda, utslag och andra allergiska reaktioner. Därför bör man numera alltid tvätta kläder som man ska ha närmast kroppen, innan man tar på dem för första gången.

mongu
0

Dessutom kan även sockor sitta åt om det vill sig illa.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!