Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1822 ggr
Maria
2

OT Min snälle katt

Jag har tidigare berättat om brottningen med Lorentz, mediciner och mixad mat.

Nu har vi varit på återbesök två med katten till "tandläkaren"

Han är hur snäll som helst. Sitter i sele i väntrummet och sköterskorna var framme och fjäskade med honom och han bara åmar sig och lägger sig med magen i vädret för att bli kliad. Struntar i andra hundar och bara "stilar sig"

Snacka om smilfink.Skrattande

Dessutom får veterinären titta honom i munnen hur lätt som helst och spola sårhålan med en spruta.

Jag fattar ingentingFörvånad

/Maria

Maria
0

Glömde skriva att sårhålan har gått igen lite så nu rekommenderade veterinären torrfoder som han förhoppningsvis tuggar på rätt sida och den mjuka maten fortfarande miad till vällingkonsistens.

Bitarna i mjukmat fastnar tydligen lättast.

Han ska på ytterligare ett återbesök.

han fick även en påse med sig hem för att han var så snällSkrattande med flera leksaker och provpåsar på torrfoder.

Inte kostar återbesöken någonting heller.

/Maria

[sakring]
0

Det där känner jag minsann igen. Fösrök att titta någon av mina 5 katter i munnen men vetten får göra det.Skrattande

Maria
0

#2 Visst är det märkligt. Vi har verkligen tampats här hemma. Snacka om att en liten katt kan vara stark och åla sig.

/Maria

Ladydragon
0

hehe jag känner igen det där faktiskt oxå Obestämd

3# har du provat med handduk? att vira in katten i en handduk så bara huvet sticker fram det kan göra susen så det blir lättare

Maria
2

Jepp, provat handduk och ALLA tipsFlört Handduken är i revor.

/Maria

[vaniljen]
0

Så bra att han sköter sig hos veterinären. :)

Maria
0

Ja, det är en himla tur. Vi ska på tredje återbesöket på onsdag och förhoppningsvis det sista.

Sedan är det nästa katt på tur men han är mycket lättare att handskas med.Glad

/Maria

[vaniljen]
0

Ja, vår katt tycker väl inte direkt om veterinären, men väntar ändå lugnt tills han är färdig och samma här, veterinären får titta i munnen. Men det får definitivt inte jag. :P

Maria
0

Vad är det som veterinärer har som inte vi vanliga kattägare harSkrattande

/Maria

[vaniljen]
0

Hemlig magisk energi? ;)

Maria
0

Haha, ja det är väl något sådantSkrattande

/Maria