Hos urologen med mens
Kanske jätteknäpp fråga enligt vissa, men antar att man lätt nojjar sig som tonåring, speciellt när det gäller att ta av sig byxor och trosor och bli undersökt där nere. ;) I alla fall, ska till urologen imorgon för behandling med silverklorid som jag gör en gång i veckan.. Spritas lätt in med nån slang (kateter?). I alla fall, har min mens nu - vet att man inte för upp tampong i urinröret (hehe tro det eller ej) men tänkte på om det är något speciellt man bör tänka på när man har mens och ska till urologen? Tampong eller inte tampong? Tack på förhand!
Nej, kisshålet sitter inte på samma ställe som "menshålet" så du kan använda en tampong. En annan bra grej med att använda tampong vid ett sånt här tillfälle är att du slipper visa upp din blodiga binda när du tar av dig trosorna
. Men jag har aldrig varit hos urologen i samband med mens, så jag vet inte

All vårdpersonal är van vid att kvinnor har mens så du kan vara helt lugn. Använd tampong om inte urologen anser att det av nån anledning är ivägen för behandlingen annars så använd binda.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag hade nog ringt och talat om att jag har fått mens och frågat om det går bra med tampong.
Som tur är har meneden nästan slutat helt så behöver inte tampong :)
Jag har varit hos gynekologen under mensen och dom har inte brytt sig alls. Jag har bara sagt till att jag har mens så dom är förberedda.
(förstod att TS säkert klarade av sitt besök ändå men ville berätta min erfarenhet för andra som kollar tråden.
)