Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 3375 ggr
DesK
0

Vitlök mot förkylning

Amerikanska forskare har kommit fram till att vitlök kan hjälpa mot förkylning Glad

Trevligt för alla oss som älskar vitlök! Glad

/Désirée

Farwuq
0

Jag käkar ofta vitlök.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
0

Jäklar, den här tråden måste jag undvika att visa min fru, vitlök är lika illa för mig som för vampyrer.

Ta bara igår när jag kom hem från dialysen och familjen satt och åt hemgjord pizza - med vitlök! Jag hängde in väskan och sa hej, sedan gick jag ut igen för att jobba upp beredskap mot den förhatliga stanken.

Jag kan inte sova i samma rum som min fru när hon har ätit vitlök. Det svider i näsan och jag kan absolut inte somna.

TystGlad

Lillamor
1

Stackare, du får be din fru att äta något som tar bort vitlökslukten, jag har för mej att man kan äta persilja och kummin för att ta bort lukten ur mun, det är i alla fall värt ett försök.

Maria
2

Äter man mycket vitlök så doftar man genom huden ocksåTungan ute

/Maria

[peter54]
0

#4 Ja sånt är svårt när man som jag har sanslöst känsligt luktsinne. Jag känner direkt om hon har ätit vitlök bara på hennes kläder och på huden, även om det var två dagar sedan hon åt av det.

Det är samma med rökare, jag känner direkt om någon är rökare även personen inte rökt på länge. Jag känner till och med på en tjej att hon är rökare även om hon är naken och inte har rökt på hela dagen. Huden luktar av röken genom porerna. Jag har erfarenhet av det från förr, så det är inget påhitt.

#3 Jag träffade en gubbe för många år sedan som tuggade klorofylltabletter för att neutralisera röklukt. Jag vet inte om det funkade för han hade väldigt mycket rakvatten och andra doftpreparat på sig som dolde allt annat.

Farwuq
1

Klorofyll funkar dåligt mot lukter, tänk bara på geten.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
0

#6 haha, men getabockar pissar på sitt eget skägg och där hamnar ju inte klorofyllet den äter Glad