Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1440 ggr
medde
2

Röj inte andras identitet

Den här informationen har vi värdar fått från ansvariga för iFokus. inte för det varit några problem men viktigt att det klargörs verligen vikten i denna fråga.

Som ni vet har vi en generell skrivregel som säger att det inte är tillåtet att "Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet". Vi har efter diverse diskussioner bestämt att det i fortsättningen ska tolkas bokstavligt. Det betyder att det inte är tillåtet att röja eller antyda annans medlems identitet även om medlemmen själv har gjort det på annat plats på iFokus.

Syftet är att medlemmar själva ska kunna välja när och var de lämnar ut sin identitet.

Fråga gärna om ni har några frågor kring detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ladydragon
1

Tack för informationen Glad

jag håller helt med och för mig så är detta extra viktigt…..

Lillamor
2

Det tycker jag är en självklar sak, skulle vara roligt att höra de som tycker annorlunda om det nu finns sådana

Maria
2

Jag kan tänka mig att det betonas extra på grund av att många faktiskt själva har avslöjat sin identitet genom att länka till en blogg eller liknande.

Då blir det genast knepigare med denna regel när peronen själv är öppen.

Nu gäller det dock att håll sig till iFokus "skärpta" regler och finna sig i detta.

Bra att det klargörs.Glad

/Maria

Lillamor
1

Som jag fattar skrivelsen är att man inte ska avslöja andras identitet, sin egen får man göra med som man själv vill.

medde
1

Korrekt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥