Ang mobbing samt Amanda Todd
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet inte hur att börja skriva om jag ska vara ärlig. Har just läst en artikel ute på nätet. för att sedan se den videon som ligger här i inlägget. Fy rent ut sagt vad man blir berörd av det man både läst och sett. Tänk vad grym världen kan vara mot vissa människor.
Flickan klippet är gjort av heter Amanda Todd. Hon bliv nätmobbad. allt pga starten av ett foto som en kille "lurade" henne att ta. Då hon var kär och litade på denna kille. En bild på hennes bröst. Vilket självklart låg ute på nätet dagen efter och skickades runt mellan dom sk vännerna samt till hennes familj. Skolbyte som inte hjälpte. Några dagar efter Amanda Todd lade ut klippet som verligen berör en ända in i hjärtat. Hittades Amanda Todd död i sitt hem! En ung vacker flicka med som ska vara hela livet framför sig. Har avslutats på tok för tidigt!
Fy usch och ve fasa för att saker som dess akan hända. Men jag är inte ett dugg förvånad att det händer världen över. Jag har en dotter som är mobbad och trackad i skolan var dag. Man gråter stödjer stöttar. Men en sak är säkert och då menar jag säkert. Man trampar i motvind!!! Skolan vägrar se ansvar och skulla på den mobbade som allt från Autism till eget fel att man tittar för mycket på en person som passerar en i skolan. Eller att man inte följer "koderna" som skolan kallar det perfekt! Men autism finns det inget av i dotter, det har testar visat då vi gjorde eftersom skolan krävde det. Inget spår" alls eller andra drag inom det området. Klanderfritt. Tittar! Jo klart man tittar. då man förväntar sig slag och glåp ord, viket kan ju vara bra att se var dom kommer ifrån så man kan ducka..Koderna. Vad är koderna? Hur kan man följa dom då man hela tiden blir utsatt bara man rör sig.. Klart som tusan rent ut sagt att blir som en pinne.
Så jag vet hur det är och hur lite stöd även barn här i landet får av skola! Bättre att blunda och skylla i från sig. Så mycket enklare.
Ursäkta mitt inlägg. Men blir så upprörd då man läser en så ung vacker flicka väljer att avsluta sitt liv. Allt pga denna mobbing som kan göra så illa.
Även ibland ute på nätet för oss alla som kanske läser inlägg så huggs det i dom.. jag vet/kan bäst attityden. Så lätt att döma en person via inlägg, men tänk till det kan verligen vara en helt galen underbar person bakom som skriver. Men kanske denna är ledsen för stunden, ja rent av kanske har det jobbigt.. Då kan dina skrivna ord göra väldigt illa. För att efter munhugget se personen som en idiot.
Se klippet och jag kan nog lova dig, om du har en empati… Det gör så ont att se det och läsa alla lappar som Amanda Todd skrev i sitt rop på hjälp och den ensamhet hon kände. 
Är det här inlägget fel för sajten. Ta bort det bumloboo. Men hälsa är viktigt för själen för att människor. Vilket vi alla kanske ska tänka på innan vi sårar våra "vänner" på nätet eller i skolan ja var som helst.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Usch, det är fruktansvärt. Jag finner inga ord.
Mobbing är nog bland det värsta man kan råka ut för som barn och även vuxen, Men man är förhoppningsvis bättre rustad som vuxen än ett barn.
Ett barn ska ju få känna sig älskat och omtyckt och jag kan förstå medde att man som mamma måste känna sig helt förtvivlad. Barn är ju det käraste man har.
/Maria
Visst är det det finaste man har, det är min diamant och hjärta. Min dotter=) Jag blev så illa berörd då jag läste och såg den videon Amanda Todd gjorde. Min ord tog helt slut. Känner för flickans föräldrar så innerligt samt för den denna tös som slutade sitt liv. Samtigt så blev jag arg. Då jag ser det som hände rmin dotter i skolan och hur rent ut sagt tafatta dom är i skolan. Hur lätt dom slätar till saker som händer. Tänk om vi vuxna skulle ha det barnen har i skolan. Inte skulle vi gå till våran arbetsplats.. Inte på något sätt alls, det skulle bli facket och allt som hör till Men barnen skickar vi till skolan.. För vi måste då det gäller skolplikt. Flera säger anmäl!! Men hur lätt är det många ggr..Att skriva och få till det på ett rätt sätt, utan hjälp.
Tänker då vidare hur lätt det ofta blir även tjaft på forum. Hon sa hon gjorde. bla bla….. Sedan attackerar man den på andra sidan och är faktiskt förlåt mig nu.. Uppkäftig och elak som attan.. Inte är det många som stannar till och tänker. Tänk om jag sårade den människan bakom den avataren--- Nope kör över bara,, tjafta på.. Jag minns en som jag skrev till då det stormade mellan oss. Så skrev jag" Sluta skriv till mig nu, inga mer pm. Sluta lägg ned. något i den stilen. Men vad fick jag till svar? Jo!" Jag skriver så länge du skriver tilll mig och svarar hur mycke jag vill,.. Hur ska man då göra? Kan man inte ens skriva att sluta pm:a och göra de vädjan utan det ska ramla ett tillbaka.. Var är respekten? Kna man inte tänka då att den andra inte vill ha mer och även kanske faktiskt är ledse och inte alls arg..
Näe allt bubblar i mig.. Hur man så lätt gör en annan illa. för att sedan inte bry sig, vuxen som barn. Varför??
Usch och fy, jag har aldrig förstått detta med mobbing! Så meningslöst och det skadar så många, inte bara den som är drabbad! Har dock ofta funderat på vad som ligger bakom mobbing och varför den uppstår.
Nu har jag ju haft äran att få träffa både dig Medde och din fina och härliga dotter och ni berättade ju lite om vad som hänt din dotter i skolan. Tycker att det är förfärligt att inte skolan tar sånt här på allvar och ser till att ta tag i problemen! Har flera andra kompisar vars barn också har blivit mobbade i skolan och mitt hjärta blöder för alla barn som råkar ut för detta hemska!
Kan bara avsluta precis som du! Varför?
/Désirée
Tack Desk, Dina fina ord värmer gott. Men som du avslutade så klingar alltid dessa ord i min skalle: Varför…
Att utsätta ett barn för något så elakt. vilket kommer att ge spår livet ut. Samt det hemska, I skolan finns det vuxna, och dom blundar eller säger det man vill höra. Vi gör något i det hela. Men om dom skulle göra det så skulle det vara ett slut en dagm vilket det inte är. Som jag skrev tidigare skulle det här vara en vuxen som blir utsatt skulle denne person inte gå till sin arbetsplats utan ringa facket och köra igång i riktigt procedur. Men inte då det gäller barn, Skolplikt så du måste gå!!