Behöver hjälp/förslag
Hej Hej
Jag behöver verkligen hjälp nu, min kropp mår inte bra.
Jag har sömnproblem -tar mediciner för det
Jag är ständigt nerstämd -tar mediciner för det
Min mage krånglar, funkar inte alls som den ska, har varit så ett längre tag
Jag får ständiga infektioner i kroppen, tex förkylning
Jag är överviktig, och har mycket svårt att gå ner i vikt -pga medicinerna
Jag har mycket högt blodsocker och behöver stabilisera det
Jag är ständigt orolig i kroppen
Jag har ständigt ont i ryggen
Jag har mycket dåligt/lågt immunförsvar
Jag mår inte alls bra i kroppen och inte i psyket häller
Jag undrar om ni har några förslag till hur jag tex får upp mitt imunförsvar till vintern, eller hur jag kan gå ner i vikt eller liknande
Jag behöver att gå ner ca 30-35kg.
vad tycker ni att kag ska göra? ge några förslag? jag har redan varit hos både läkare och psykiatrin, så där finns ingen hjälp att få. Jag ska försöka att få en kostrådgivare, men det verkar tyvärr ta sin lilla tid.
Hällsningar

Eftersom medicinerna ger biverkningar, t ex ond mage och svårigheter att gå ner i vikt, bör du söka läkare igen för att byta till annan medicin. Eventuellt kan apotekspersonal ge goda råd om alternativ medicin. Ditt höga blodsocker måste du också söka hjälp för.
För att bygga upp immunförsvaret kan du äta mörka bär, t ex blåbär, björnbär och aronia som innehåller mycket antioxidanter. De brukar vara goda till youghurt, filmjölk o dyl. Ta också en promenad ute varje dag.

Tycker du ska kontakta läkare igen. Att gå med högt blodsocker är inte bra så bara det är en anledning till ett läkarbesök.
Ta och skriv upp alla dina problem och ta upp allt med läkaren. Be gärna om en längre tid när du beställer tid på VC. Säg att du har flera saker att ta upp.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Håller med om att det mest primära är det höga socker.
Sedan så hänger ju kropp och psyke ganska väl ihop och mycket av det du beskriver kan mycket väl handla om att du mår dåligt psykiskt.
Sömnbesvär, smärta, krånglande mage och annat.
Jag skulle tagit ny kontakt med psykiatrin för att eventuellt ändra medicinering och behandling. Kanske kan du få en remiss till en dietist som kan hjälpa dig me din kosthållning.
/Maria

D-vitaminer kan hjälpa att boosta immunförsvaret.
Hatar cancer och älskar vårlökar.