Konstiga utslag som inte kliar eller gör ont
Förra Fredagen upptäckte jag stora områden på nästan hela magen med rödflammiga utslag. Även ett litet område på handleden, men annars bara på magen och precis vid armhålan.
Har funderat på om det kan vara något sköljmedel jag reagerat på, men då borde jag väl få fler utslag på hela kroppen?
Jag har alltid Sensitive (astma och allergiförbundet) då jag har atopiska eksem sedan många år tillbaka, dock inte haft eksemen på 3 års tid nu och detta är helt annorlunda utslag. Har däremot haft sköljmedel som varit parfymerat.
Vet att jag fått sådana här för några år sedan, kollade dock aldrig upp dem och de försvann med tiden.
Men tänkte höra om någon härinne varit med om samma utslag och vad det isf berodde på?
Försvinner dem inte inom 1 vecka nu, kommer jag kolla upp dem på vårdcentralen tänkte jag.
Tacksam för svar :)

Varför använder du sköljmedel över huvud taget? Är man känslig, bör man nog undvika alla främmande ämnen på textilierna närmast kroppen.
För att främst få kläder och handdukar mjuka och inte så de skaver när man ska torka sig.
Sedan har jag aldrig förut reagerat på sköljmedel, utan kört på det i många år.

Nu undrar jag vad det kan vara för material i kläder som skaver, så att det krävs sköljmedel för att användas. Det låter väldigt otrevligt.
Själv använder jag bara 100% bomull närmast kroppen och det skaver inte alls. Ibland kan förstås en etikett där bak på halsen irritera väldigt och då är den i något annat konstigt material, så då tar jag bort den.