Röd fläck i hårbotten
Jag vet inte om jag skriver i rätt forum nu men jag hoppas på att få hjälp ändå.
Det är såhär att idag när jag skulle borsta mitt hår så hittade jag en röd fläck i min hårbotten, det var en väldigt liten fläck men den syns rätt väl, vad kan det vara? Jag är ganska torr i det området där fläcken sitter, mitt hår känns väldigt torrt och slitet som att det inte blir riktigt rent när jag duschar, kan det va därför?
Jag har nämligen aldrig sett den fläcken innan och vad jag vet så är det bara den jag har, för jag har inte sett några fler. Någon som känner till problemet? Om det kan vara för torr hud?
har liknande, är som ljusa leverfläckar typ. Min står ut en hel del och blöder lätt så har varit prat om att operera bort den men annat har kommit mellan så det har inte blivit av.
Med vänliga hälsningar
Chess
Det ser ut som det är en pigmentförändring.
Du är en aning rödlätt och har fräknar gissar jag när man ser fotot. Det är inte alls ovanligt att det pluppar upp en massa märke på huden under livets gång och det brukar vara naturligt.
Jag har precis som #1 skriver haft en likadan på nästan samma ställe som ditt foto och de skar bort den för den blödde ofta när jag kammade mig.
Är du orolig så ska du söka vården så att de får kolla på ditt märke.
/Maria
Men min sticker inte ut nånting eller gör ont, eller kliar, eller blöder.. den bara sitter där liksom. Känns inte ens att jag har nåt där, inte ens när jag pillar på den
Även om det med största sannolik är en ofarlig fläck så kan man inte så här via en bild gissa så det bästa är ändå om någon får titta på den. Nästa gång du besöker en läkare kan du ju visa fläcken.
/Maria