Ärr i ansikte
Nu är de såhär att för bra precis en månad sedan så svimmade jag och ramla in i en glas tavla så jag fick ett jack i hakan ca 2,5 cm långt. de behövdes inte sys dom bara tejpade inne på sjukhuset. de har läkt väldigt bra mest bara en bulle ochså har jag inte fått tilbaka känseln än.
hur är de med försäkringspengar? vad kan de ligga mellan?
Mvh Linnéa
Vad menar du för pengar? Är skadan anmäld till något försäkringsbolag?
Gäller det ersättning för läkarbesök eller?
Det kan ta sin tid innan det svullnar runt ett djupare sår. Det kan ven vara rött ganska länge innan det återgår till det normala. Känseln kommer också förmodligen tillbaka då nerver läker men ganska långsamt. Det kan också bli en liten bestående fläck där du kommer ha nedsatt känsel.
/Maria
nej den är inte anmäld
och de va skadeförsäkring eller va de nu heter? Pengar man kan få från ett ärr? :D
Mvh Linnéa
har de någon betydelse vart de hände och hur de hände?
Mvh Linnéa
Då får man väl i första hand anmäla skadan för annars kan man ju inte få något från en försäkring.
Har du någon sådan försäkring? Eller om du har en barnförsäkring som dina föräldrar betalar?
/Maria
men är de inte en viss tid de ska gå innan man kan anmäla den? läste jag någonstans
de har jag ingen aning om :/ men någon försäkring har jag nog
Mvh Linnéa
Jag vet inte riktigt hur det fungerar men man kan ju alltid kontakta försäkringsbolaget och fråga hur man ska gå till väga. Om man befarar att man kommer att få ett missprydande ärr vill säga.
/Maria
Okej tack så mycke :)
ja de tar väll ett tag innan de blir ett riktigt ärr.
Mvh Linnéa
När jag operera bort blindtarmen akut ringde jag försäkringsbolaget för att se hur man ska gå tillväga. Det man ska göra (i alla fall på folksam, tror det gäller alla bolag) är att ringa och anmäla sin skada, dvs du ringer och berättar vad som hänt. Då kan du ev få ersättning direkt om du betalat tex för övernattning på sjukhus. Ett år senare kommer de kontakta dig, då får du väl se hur ditt ärr är och förklara. Sedan får man gå till en läkare, om jag inte minns helt fel i alla fall någon som kan kolla och se om ärret stör på något sätt, och sen skicka bildet på ärret till försäkringsbolaget som avgör om du ska få någon ersättning.
Anmälan om skada ska göras på direkten. Och är man barn och boende i Göteborg så är man automatiskt försäkrad hos länsförsäkringen.
Min son bröt armen och vi anmälde skadan på direkten, eftersom han blev opererad så fick han pengar för sveda och värk. 1 år senare fick han pengar för ärren. Han kan fortfarande få pengar för sina ärr senare, men jag minns inte när.
När andra armen läkt så bröt han den andra armen, dock inte lika illa och ingen operation, men han fick pengar för den armen med.
Så han är nu en liten knös. :-) På både gott och ont så klart. :-)