Vilken vitamin?
Hej jag undrar vilken vitamin jag behöver när mitt hår är torrt och mina naglar har en gul färg?(har alldrig rökt)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Det är väldigt svårt att svara på vad som gör att dina naglar är gula. De kan bli missfärgade av nagellack också.
Silica är ett beprövat medel som innehåller bland annat kisel som lär vara bra för hår/hud och naglar. Öl-jäst som innehåller olika B-vitaminer är ett annat tillskott.
Det bästa är egentligen att äta en allsidig kost men känner man att man kanske inte äter som man bör så är en blandning av vitaminer i lagom dos kanske det bästa.
/Maria
Har hört att tvätta håret i öl ska vara bra kanske värt prova:-
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
B-vitaminkmplexet och i synnerhet vitamin b5. Det står ofta på schampo att de innehåller vitamin b5.
B12 :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 2 Öl innehåller b-vitaminer.
#5 Dock inte så hälsosamt att dricka öl ;)
Lade till en hänvisning till # 2.
#6 Det är inte ohälsosamt att dricka öl i måttliga mängder, om du tänker på alkoholhaltenså finns det ju numera flera helt alkoholfria sorter på Systembolaget 
Till trådskaparen: Försök att göra en lista p allt du äter under cirka envecka, då kanske du ser själv vad du bör ändra i kosten för att få den mer balanserad. Tänk också på att vissa saker, exempelvis kaffe och te, gör att man tar upp vissa ämnen sämre i kroppen. Du kan göra hårinpackningar med bland annat olivolja mot torrt hår. Om man målar naglarna ofta, så kan de bli missfärgade /gula och detta sker även om man bara använder ljust lack eller klarlack.
/Désirée
#8 Även alkoholfri öl är onyttig, ska man hålla bra vikt eller gå ner, ska man icke dricka öl ;)
Om du ser på tabellen i länken så innehåller 1 dl lättöl 30kcal det är väldigt lite. Såvida du inte dricker vatten är det svårt att komma under det talet. Mjölk och juice innehåller mer än lättöl och folköl. Fast själv anser jag att både mjölk oh juice smakar bättre än öl.