Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 2594 ggr
gickan87
0

Bota förkylning fort?

Kände i onsdags av att halsen var lite svälld och ikväll är jag dunderförkyld. Självklart ska jag jobba hela helgen, hur står jag ut? Har köpt Donovan, bisolvon och nässpray samt ätit en del frukt och druckit juice. Har även ikväll druckit lite vodka i min panik över att vara sjuk. Några tips?

MVH Erika :)

Maria
2

Sov…lägg dig tidigt. sömn kan göra susen. Annars är det svårt att få bort en förkylning med racerfart.

Panodil som hjälp på traven kanske om du känner dig helt kass men har du feber så bör du vara hemma.

/Maria

[Kermit96]
1

Usch, jag känner verkligen igen den där panikkänslanObestämd Att sova bort det hjälpte för mig. Trots att jag inte alls kände mig "tillräckligt" dålig för att sova, gick jag och lade mig i alla fall och bara vilade. När jag sedan somnade, så sov jag nästan hela dagen. Jag drack uppåt en liter vatten också. Dagen efteråt var jag så gott som frisk, trots hög feber, halsont och knappt någon röst alls föregående dag. Så jag säger som Maria, sömn gör susenFlört Krya på dig!

DesK
0

Kolla in Ritas bra tips inne på Julen Glad

/Désirée

gickan87
0

Tack för tipsen!

Inte sovit många timmar inatt pga hostan. Men känner mig piggare idag trots allt.

Sitter på jobbet nu, inge kul skulle hellre ligga hemma och vila men det funkar iaf. Får vila efter helgen istället :)

MVH Erika :)