Djurplågeri
Hej Min granne har en katt och en hund… Katten är 19 år och låter som jag vet inte vad och den ser inte frisk ut alls för den får ingen kärlek eller nåt sånt av dem,den får bara lite mat då och då… Och sen har dem en hund som är jätte gammal över 12 iallafall och den är döv,har ingen känsel,gör långa streck när han kissar,ibland går dem bara med han ner till brevlådan. Jag vet att han gillar hunden men den mår ju inte alls bra… Tycker ni också detta är djurplågeri? Tycker det är bättre att avlida hunden och kanske katten. Svansen på hunden hänger alltid ner och han går jätte dåligt också… Tycker jätte synd om djuren! Själv har jag en hund Vad ska jag göra?
Lite fördomsfull? Gamla djur brukar se krassliga ut. Så länge de inte har ont eller lider så tycker jag att det är okej att låta dem leva sina sista dagar i lugn och ro.
Bäst att skaffa lite mer fakta innan du agerar. Prata med dem och fråga hur läget står till :) Är du bara artig så får du säkert ett trevligt svar.
(Min tanke är nu att det kanske ser värre ut än det är. Jag har sett många hundar, katter och hästar som sett förjäkliga ut fastän de mått väldigt bra under omständigheterna).

Håller med om det som # 1 skriver att det kan se värre ut än vad det är. Vet du säkert att dom inte kärlek av sina ägare?
Vet du om dom varit till veterinär med sina djur? För det kan mycket väl va så att djuren även om dom ser väldigt dåliga ut ändå har ett bra liv. Bra liv för sin ålder menar jag. För 19 år för en katt är en hög ålder. Hunden har också en hög ålder och det kan va så att promenaden till brevlådan är vad hunden orkar med. Men för den skull är inte det lika med att hunden lider.
Tycker nog att du ska låta det va och låta ägarna sköta sina djur. Såvida det inte på nåt tydligt sätt syns att dom är misskötta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Okay jag låter dom sköta om sina djur själva :)

Dessutom kan man ju tänka så, att om de nu har två djur som är såpass gamla, så måste de tagit hand om dem under alla år. De flesta djur blir nog sjuka nångång i sitt liv, de ska passas, ha mat osv. Så jag tror nog att de tycker om sina djur och gör det bästa för dem.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja det gör dom nog :)