Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 4102 ggr
Emel
0

Löses stearin upp i magen?

Löser sig stearin i magen? Kan man påverka själv om man vill att stearin ska eller inte ska lösas upp?

Fastnar, låt säga, en rund stearinbit med diameter 2-3 cm i tarmar eller liknande?

Om man byter ut stearin med vax, hur blir det då?

Mvh

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

mongu
2

Vet inte varför du ställer en sån här fråga? Det finns ju ingen anledning att äta stearin eller hur?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[WickedAlly]
1

Om det har blivit en tvångstanke så finns det vård och hjälp att få, det rekommenderar jag verkligen.

Annars ser inte jag heller någon anledning att äta stearin, och inte vax heller. Jag tror inte att vi har tillräckligt hög kroppstemperatur för att ta smälta något sådant och det kan ju bli livsfarligt om det täpper igen tarmarna.

Emel
0

Jag vet att stearin och vax inte smälter. Frågar för att jag vill veta om man skulle råka få i sig lite någon gång… Eller om man blir sugen på att smaka, man vill ju vara på den säkra sidan.

Det mesta kan fastna i tarmarna men har stearin någon speciell egenskap (tex klibbar fast) som gör att det är extra dåligt?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[WickedAlly]
0

Man får väl smaka på en liten flaga bara i sånna fall :P

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga, nr: 1177 :)

Karmatarerskanise
2

Oj, vad underlig fråga. Bäst är ju att inte äta stearin. Hur man får i sig det av misstag förstår jag inte.

Stearing är knappast bra att ha i kroppen. Men ring 1177 som #4 föreslår. Eller om du känner behov av att smaka kanske en kurator kan vara till hjälp.

Maria
0

Precis som alla har skrivit här så kan det mesta fastna i tarmarna och ifall man blir sugen på att smaka på något annat som inte är mat eller ätbart så behöver man nog en annan form av hjälp som Hera är inne på.

Det låter snarare som en ätstörning av ett något udda slag.

/Maria