Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1191 ggr
Fjärilen10
0

Pinsamt

Är det pinsamt att prata om hur man mår och sånt inför skolsköterskan,vågar inte riktigt göra det Någon som vet hur jag kan göra? Är det pinsamt att göra det?

mongu
1

Nej det är inte pinsamt. Skolsköterskan har tystnadsplikt och kan hjälpa dig mycket.

Så gå till henne och prata om det som du tycker är jobbigt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Blanksteg
0

Skolsköterskan är där för att hjälpa dig, och att lyssna på dig. Hen skulle inte tycka det var ett dugg konstigt eller pinsamt om du skulle berätta för henom om hur du mår. Det ingår i skolsköterskans jobb.

Vad gäller pinsamhet så brukar jag tänka att den enda som avgör om något är pinsamt, är en själv. Antingen så har man bestämt sig att något är pinsamt, eller så har man bestämt sig att det inte är pinsamt. Sedan om någon annan tycker det är pinsamt, ja då det är det den personens problem, inte ditt. Liksom begreppet "konstig" så är "pinsam" helt och hållet subjektivt. Om du känner för att göra någonting, gör det! Haka inte upp dig på vad andra skulle tycka.

Om du inte vågar prata med skolsköterskan kanske du kan skicka ett mail till henne? Eller skriva ett brev? Eller så kan du ta med dig en kompis som extra stöd.

Hoppas det ordnar sig för dig! :)

Fjärilen10
0

Tack för svaren ska nog prata med henne någon dag :)