Hjälp behövs!
HeJ, jag är en 15årig tjej som inte gillar läkarbesök, därför frågar jag här i hopp on att få något vettigt svar. Jag har mycket problem med en fot och knäna. De svullnar och blir blåa bara jag står upp en längre tid, så ni kan ju tänka hur det då är att träna. Sen har även det vänstra knäet låst sig ett par tre gånger. Svullnaden försvinner dock efter en stunds vila. Jag har fått höra att det kan vara: Schlatter, men varför svullnar då foten? Menisk skada, men varför svullnar foten? Kondromalaci, men samma fråga som innan… Varför svullnar foten på samma sätt? Jag har nu slutat träna men lider mig igenom idrottslektionerna i skolan, då det gör väldigt ont. Jag lägger upp en bild på knäna men har tyvärr ingen på foten, men foten svullnar på utsidan vid knölen. Hjälp behövs, vad kan det vara, vad ska jag använda för skydd? Jag är inte överviktig eller något heller…
Bilden funkade inte att ladda upp testar snart igen

Detta är ett forum om hälsa och olika saker som kan både ge mer eller mindre hälsa. Däremot så kan vi inte säga vad det kan va som du kan va drabbad av.
Då du har så stora besvär så måste du nog besöka läkare för att få en bra hjälp. Det kan du aldrig få via ett forum på nätet.
Om du tycker det är läskigt med läkarbesök så be nån av dina föräldrar följa med. Det är klokt att nån av dom är med i vilket fall tycker jag då du är minderårig och vad som ska ske med dig bör va i samråd med dina föräldrar.
Skriv gärna och berätta hur det går för dig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!