Tappat rösten
Jag har varit småförkyld under en vecka och hostat på nätterna. Igår blev jag hes och idag kan jag nästan inte prata alls, kommer bara pip ljud haha. Tänkte höra om någon har nåt tipps på hur jag kan få tillbaka den samt lindra denna hemska halsont och hostan som inte ens cocillana biter på!
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Varmt honugsvatten med citron är lenande för halsen. Gurgla dig med saltvatten är också bra. Det återfuktar slemhinnona och tar död på bakterier.
Fetvadd över bröttet.
har för mig att man brukar rekommendera att man försöker va så tyst så möjligt och låta rösten vila 
angående ont i halsen Bafucin är riktigt bra

Vila rösten, låt bli att viska. Det är bättre att om du måste säga nåt försöka va så naturlig som det går. Det sliter mera att viska.
Jag brukar smörja med Vicks Vaporub som jag smörjer på bröstet och ryggen. Det görs innan man lägger sig och sen andas man in dessa ångor. Kanske bara ett barndomsminne för mig men jag tycker det hjälper.
Sen har du fått bra råd av övriga i tråden.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack så mycket för era råd 
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag har med haft det så när jag va lite mindre, jag blev rådd till att försöka vila rösten så mycket som möjligt och som ni andra säger låta bli att viska utan försöka prata så normalt som möjligt när det behövs, gick över rätt så snabbt med dom råden