Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 4708 ggr
Linjerat
0

Ont i foten

Hej!

För knappt en vecka sen så åkte jag till Göteborg några dagar, gick på Liserberg osv, och det innebar ju att man promenerade runt en hel del. Detta resulterade i att jag fick ont typ ovanpå foten när jag gick, och speciellt när jag rör på stortån. Det syns som en led eller något som går från stortån när jag rör på tån, och det är där det gör ont. Smärtan sitter alltså i och uppepå foten. Är ömt när man trycker där med. Det gicköver vid några dagars vila, men nu när jag promenerade i skogen så fick jag ont där igen, det svullnade även upp på ovansidan. Smörjde på Voltaren, men hjälpte knappt. Vad kan detta vara för något? Är så jobbigt att det ska göra ont om man vill gå en bit =/

mongu
0

Har du bra skor när du är ute och går? Skorna betyder jättemycket mer än man kan tro.

Jag tycker att om det fortsätter att va så här när du har låtit foten vila några dar så ska du ta kontakt med din VC så dom får titta på den.

Kan va att du behöver vila den och kanske t.o.m. avlasta några dar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Linjerat
0

Har använt tre olika par skor men med samma resultat =/ Jag ska försöka att inte anstränga foten under en tid nu, men om det uppstår igen så blir det kanske att åka till läkaren ändå. Tack för svaret! :)

Maria
1

Någon seninflammation kanske på grund av att du överanstängt foten kanske?

/Maria

Linjerat
0

Har vilat foten nu ett tag och känner inget nu i alla fall, kanske endast var en överansträngning! :)

Maria
0

Vad sköntGlad

/Maria

mongu
0

Jättebra. Hoppas det håller sig så här nu.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!